Trött på detsom faen!

Hej

Hoppas ni mår bätter än vad jag gör.
Var sjukt skönt att få sista nationella gjort i onsdags. Jäkligt skönt. Nu är det lugn period igen och i övermorgon är det helg. Jag är så stressad så jag håller på att dö, och jag vet inte riktigt vad jag ska ta mig till längre...

Jo, angående min rubrik så är det en sak jag måste få sagt. Jag har länge, hela livet, varit en speciell och annorlunda person. Ingen är lik någon annan, längst innerst inne, och alla är olika och unika på varje sätt.
Och det är väl just detta som jag är så trött på. Att jag faktiskt inte kan få vara den jag är. Jag är för det mesta en ganska seriös person som tar livet och skolan väldigt seriöst. Självklart skojjar jag mycket, och vågar då och då bjuda på mig själv, och ibland kommer ett skratt också. Men det är just detta jag tror människor h ar svårt att acceptera.

Men jag blir så trött på när människor inte lyssnar på vad det är jag säger. Utan att personer ska ignorera mig när jag i själva verket står bredvid personen och försöker få kontakt. Jag accepterar inte det. Och jag tycker själv att man inte måste gilla alla. Man måste inte gilla eller älska mig, men jag tycker man borde respektera och acceptera mig för den jag är. För jag kanske inte riktigt är som alla andra.
Jag säger till när jag tycker personer är för jobbiga.

Sen vet ni också att jag sagt att jag inte tycker om människor som snackar skit om andra, bakom ryggen på en. Jag pratar inte skit om andra för jag vet hur det känns, men självklart händer det att jag gör det omedvetet.
Det har tagit mig hela livet att kunna stå emot de elaka kommentarerna och blickarna som varje dag kommer mot mitt ansikte. Men jag har ibland väldigt svårt att stå emot det.
Jag försöker verkligen att inte bry mig. För de personerna som pratar skit om framför allt mig, borde gentligen vara avundsjuka. Eller så har de inget annat liv än att trycka ner andra. Jag vet inte, och därför kan jag inte besvara den frågan. Antingen kan jag ha fel, eller rätt.
Men jag blir så ledsen, när personer snackar skit om mig eller andra. Och när de tror att de är bättre än mig. Jag ska inte säga att jag är bäst, för det är jag verkligen inte! Men när de tror att det kan så mycket bättre, när faktiskt jag råkar göra bättre ifrån mig än dem. ¨

Det jag vill säga med denna text är att: snälla, sluta snacka skit om andra. Ni vet inte hur ledsen man verkligen blir. Man kanske har ett leende på läpparna i skolan, men när man kommer hem kanske tårarna börjar rinna direkt när man klivit genom ytterdörren. Behandla andra människor så som ni vill bli behandlade. För ni vill väl inte att andra snackar skit om er?
Acceptera människor för dem de är.

Jag var tvungen att skriva av mig och om detta gör personer ledsna är jag själv ledsen.
Tack alla mina underbara vänner och familj som alltid finns där och stöttar mig.
Filip, Nicco, Olivia O, Agnes, Emma, Elise, jag älskar er!
Jag älskar allt ert stöd och skratt ni ger mig alla mina vänner!

Hej då!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0