Skola

Denna höst har drivit mig till vansinne i skolan. 
Månda berättade för mig att tvåan skulle vara värst, att man skulle ha så mycket att det inte skulle finnas tid till fritid. Jag håller inte med. Självklart kom det perioder då man hade så mycket så man inte visste i vilken ände man skulle börja i, men för övrigt var det inte så mycket. 
Nu i trean däremot är det ett h**vete. Det är så otroligt mycket. Det enda som får mig att fortsätta kämpa är den där vita mössan. Studenten. Snart är det dags.

Jag hade turen att gå i en skola (högstadiet) som var ganska tuff jämfört med andra skolor, så när jag började i gymnasiet så var det inte en sån big deal, för jag visste hur jag skulle lägga upp pluggandet. Men nu vet jag inte ritkigt vad jag ska ta vägen. Men det löser sig! Det gör det alltid!

Nu var det i alla fall dags att ta igen pluggandet. Ska bl.a skicka in en engelska uppsats, jobba med en matte d redovisning, fysikrpov en vecka efter lovet, biologiprov i slutet av januari, samt en massa andra småsaker. Men det är bara att sätta sig ner och göra det. För den känslan av att veta att man är färdig är så himla skön. 
Nu sitter jag här och skriver engelska uppsatsen så får vi hoppas på att det går!




Kommentarer
AmandaB

Allt bra idag? :D

MVH AmandaB

2013-01-22 @ 17:42:37
URL: http://amandablomkvist.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0