Flytt

Jag har haft en del att göra sen jag skrev förra gången.
Dels har jag haft det supertufft i skolan med både prov, uppsattser och inlämningar. Nu har det lugnat sig lite inför lovet vilket känns så otroligt skönt. Jag behöver hämta krafter till nästa period full med prov och annat.
 
Jag har också haft det tufft med mig själv. Jag har i några månader bråkat lite med mig själv. Jag har inte riktigt mått som jag velat. Så i två eller tre månader nu har jag kämpat med att acceptera att jag är den jag är. Och att jag faktiskt är fantastisk som den jag är. Jag måste inte alltid vara älskad eller omtyckt av alla. Så länge jag vet vilka som står mig närmast och som faktiskt bryr sig om mig så mår jag bra. 
Jag vill inte säga för mycket i och med att bloggen bara är en blogg, men jag ville berätta lite i alla fall.
Jag har haft mina ups and downs och nu mår jag bättre än någonsin. Och de enda jag kan tacka är min familj och  mina närmsta vänner. 
 
Annars haft vi haft fullt upp med att flytta här hemma. I två och ett halvt år har vi letat runt efter hus och lägenheter som passar oss men vi har aldrig riktigt hittat något i vår stil. Men för ungefär en månad sedan hittade vi en  söt lite lägenhet bara 100 meter ner från vår andra (också den vi bodde i innan) lägenhet. Inte en sådan lång flytt kanske men för mig är det tufft.
Inatt hade vi vår första natt här och jag vet inte riktigt vad jag ska tycka. Det känns ganska tomt om jag ska vara ärlig. De kändes mest som om jag bara sov över hos någon. I och med att jag inte kommit iordning i mitt rum ännu eftersom det är en massa flyttkartonger överallt och jag inte lämnat över nycklarna från vår tidgare lägenhet ännu så känns de inte mycket. 
Vi har fortfarande kvar saker i lägenheten som flyttkartonger, soffor och andra små som stora saker. Allt flyttas över på måndag och de är också då jag måste lämna över nycklarna. Det kommer nog vara först då som jag inser att vi faktiskt har flyttat. 
Som jag skrev innan är detta lite tufft för mig. Jag hade ett rum i andra sidan lägenheten som var väldigt avskillt. Om jag ville vara för mig själv så kunde jag vara det. Nu har vi flyttat till en lägenhet som är hälften så stor, men den blir lite mysigare på det viset. Den andra var så stor att den till slut inte längre var mysig, tyckte mina föräldrar.... Jag har alltid trivits i den andra men ibland är det bra med förändringar och ibland kommer de lägligt. Som denna. Haha, de låter som om jag flyttat flera mil bort men de är faktiskt bara 100 meter ner på gatan. 
Det känns lite skönt i alla fall för nu kommer jag äntligen få ett rum som jag vill ha det. I andra lägenheten visste vi som sagt ett bra tag att vi skulle flytta så mina föräldrar ville inte lägga ner pengar på att fixa ett rum om vi ändå skulle flytta. Jag trivdes jätte bra där och så, men jag hade inte riktigt inrett det med hyllor och färg och sådant som jag ville. Och den chansen får jag nu vilket känns super.
 
Jag hade lite ledig tid och vilja till att skriva lite så jag gjorde det. Kanske hörs vi imorgon eller inte. Jag får se, men annars så
Puss och kram chokladbanan!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0