New York City Orientation Program

Då var dagen här. Dagen jag längtat efter i år. 
 
Min väckarklocka ringde vid fyra. Då var det dags för dusch, frukost och packning av de absolut sista sakerna. Vi åkte hemifrån vid halv fem då planet från Kastrup (Köpenhamns flygplats) gick vid sex. Flyget skulle gå till Arlanda för att sen ta ett direktflyg till Newark (New York). 
Jag kom till Arlanda vid halv åtta och flyget till New York skulle gå vid 9-10 tiden om jag minns rätt. Jag där mötte jag upp de andra tjejerna, men blyg som jag är så vågade jag inte riktigt gå fram. Sen var jag cokså upptagen med att prata med mina två bästa vänner i telefonen innan jag gick på flyget. 
 
Flyget till New York tog 8,5 timmar och jag sov 7 av de. Mest för att underlätta jetlagen ch dels för att jag vet hur jag fungerar efter många resor med olika tidsskillnader. Vi kom till NY kl 13 lokal tid men kom inte till hotellet förärn vid 15 tiden. Där checkades vi in och välkomnades av lärarna av programmet. Programmet varade under tre dagar. 
 
På kvällen stack vi in till ett litet shoppingområde för lite middag.
 
Under dessa dagar skulle vi förberedas inför barns utveckling, hur man ska hantera motgångar, HRL och First Aid lektioner, samt hur man hanterar hemlängtan och första mötet med familjen.
 
Vi delades in i grupper på eftermiddagarna för att göra arbeten vilket var väldigt skönt då lektionerna varade mellan 8-17. 
 
På tisdag kväll åkte vi in till NYC för en guidad tur. Så fruktansvärt ballt! Jag var i NY för en mellanlanding 2004 då vi skulle till Texas. Men med tanke på att jag var så liten och vi bara hade en dag där så minns jag inte så mycket. Mest att jag tyckte det var stressigt, stort och mycket ljud.
Sen åkte vi in till NYC på onsdagen också men då fick vi göra lite mer vad vi ville. 
 
På torsdag var det dags. Då hade vi genomgång av homesickness och första mötet med familjen. Vi alla pratade om hur nervös det var och att det kändes som avrättning. Men vad fel vi hade...
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0