Hon viftar på svansen!

Godmorgon!

Idag  vaknade jag väldigt tidigt, och jag hade hoppats på att jag inte skulle göra det. Utan kanske sova till halv elva elva tiden. Men sen kom jag på varför jag inte kunde. Vi har ju en hundvalp hemma! Innan jag ''kom på'' det så hade jag samma morgon känsla jag brukar ha.

Men gick i alla fall upp och tog en titt i lägenheten. Tomt var det. Vart var hunden? Pappa, Axel och Kelly var tydligen ute på promenad och kom in i lägenheten bara några minuter efter jag vaknat. Och en himla glad liten skvätt kom in hoppandes till köket. Igår viftade hon inte riktigt så mycket på svansen eftersom hon var väldigt nervös och allt var ju så nytt. Nya människor, dofter och miljöer. Det jobbigaste borde väl vara när hon är ute i Lundagård och hör en massa med oljud. Bussar, bilar, Domkyrkans ringklocka, biltutar och en massa barnskrik. Men än så länge tar hon det väldigt bra. Hon har till exempel inte gnytt en enda gång inatt! Men självklart hände de en massa olyckor (hanldar om att vara rumsren) igår, men idag har det bara skett en gång. Hon är duktig!

Men mattan och mina sockor gillar hon. Haha, då får man säga till! Och nu kan jag faktiskt hålla med kennelägaren om att det är en himla fart i henne! Vill bara leka och sen tar det ett bra tag innan man får henne lugn igen.
Fler bilder kommer under dagen!

Vi hörs!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0