A real experience

Tisdag 27 oktober i Dallas.

Trots den jobbiga jetlagen och den tuffa tidsomställningen så hade vi en ny dag framför oss. Idag skulle vi ta oss ut till själva Dallas City. Jag mindes ingenting från city när vi var där senast, vilket jag tror var 2004.?
Först stack vi ju självklart till North Park Mall där vi shoppade lite. Som förra gången vi var i Dallas var ankorna och sköldpaddorna kvar i köpcentret.
Sen stack vi till JFK museet. John F Kennedy. Vilken upplevelse! Det var helt otroligt! Vi fick ett head-set där vi lyssnade på en mans röst som berättade lite om John och hur allt detta gick till. Inte förräns nu blev jag intresserad av vad som verkligen hade hänt.
När vi var klara stack vi till en restaurang som låg på ett väldigt fint område bara några hundra meter utanför city. Uteservering blev det när det äntligen var strålande sol och varmt! Det var nog minst 20grader. Så skönt! Dagen gick och det närmade sig kväll. Vi stack till hotellet för att byta om innan vi stack till favoritrestaurangen Micochinas. När vi var i Texas 2004 åt vi på den restaurangen (en annan då) och jag har oerhört fina och starka minnen från den kvällen. Carl var inte riktigt van vid tidsomställningen så han somnade mitt i maten. Såklart;)
Otroligt gott var det ju såklart!

(bilderna på det jag shoppade kommer upp på det sista inlägget av alla Texas-inlägg.)



Drinkarna på Micochinas.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0