Onsdag - Wagrain, Österrike

Hejsan!

I fredags var vi ju och hälsade på de små små vaplarna och fy sjutton vad söta de är!
De sista veckorna här nu kommer gå såå långsamt!

Jag (vi) har det bra här i Österrike. Det var ju två år sedan vi åkte så de första dagarna var lite skakiga, men nu har jag fått tillbaka ''Lill Anja'' som familjen kallar mig.
Carl är ganska rejält förkyld så vi åker bara halv dagar. Men också just för att det är varmt, och snön blir snabbt ''sorbet'' aktig, och då är det inte alltid så himla kul att åka...
Jag kan säga att det var 10grader idag! Våren är på väg hit alltså. Solen skiner varje dag och det luktar vår!
Hörde från älskling och min kompis Hannes att det är skit väder hemma. Har tydligen snöat non-stop ända sedan vi åkte i fredags och kallt är det! Jag är glad att jag är här, där det är varmt. Ska inte bli så kul att komma hem till kalla Sverige på lördag. Men ska bli kul att träffa alla komisar, älskling, Chewie och att få komma tillbaka till plugget. Har en riktigt jobbig och stressig vecka framför mig, men det ska nog gå!
Jag har prov direkt efter lovet och ett stort läxförhör på 16 sidor i SO så jag försöker plugga på så bra som möjligt här nere...

Men vi har det som sagt riktigt bra här nere. Tog en skön och varm dusch förut så nu är jag fräsch! Lite färg i ansiktet är ju aldrig fel med bara lite mascara, eyeliner och läppglans. Jag ska försöka få mina föräldrar att duscha och göra sig iordning så vi kanske kan åka till St. Johann. En mycket söt liten by.
Annars får jag väl ta och plugga så jag slipper göra det ikväll. Då jag är som mest trött! Jag får väl gå ner till ''vardagsrummet'' hotellet har här, och sätta mig en timme.
Jga kan säga det att hotellet är mycket gulligt! Lite tyska klarar jag av, men annars pratar jag engelska. Ångrar faktiskt lite nu att jag slutade på tyska c i åttan. Om jag skulle fortsatt skulle jag kanske både pratat och förstått en hel del!
Men så är inte fallet nu.... Tyckte tyska var oerhört tråkigt (som tur är var jag inte den enda!), och jag förstod inte ett dugg!


Bjuder på lite sommarbilder från 2009!





När jag hade styret vid rodret på Atlantica i sommras!
I år ska jag också segla Nordisk Seglats!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0