Dagens

Halloj!

Började dagen med lite nyheter från mina två förebilder. (Mina förebilder, de jag ser upp till: Michael Jackson, Vanessa Hudgens, Beyoncé, Kenza)

Men nu så! På fysiken här sitter vi och pratar lite om meteoriter, och det är himla fascinerande!

Jag ska hämta ut mina glasögon idag! Jag har ärvt hälften hälften av mina föräldrars synfel. Jag har fått pappas närsynthet på mitt vänstra öga och mammas översynthet på mitt högra. Därför har jag väldigt svårt att se på långt håll och när jag sitter och läser länge eller sitter framför datorn/tv för länge blir det svårt och jobbigt att läsa. Mina ögon kan ju inte direkt få ihop någt fokus, mitt ena öga är jämt spänt och jag får därför väldigt lätt ont i ögonen. Nu ska jag få ett par glasögon med enkelt glas som det kallas så att mitt vänstra öga kan få slappna av och förmodligen komma lite mer åt det översynta hållet. Sen ska jag testa mig fram lite med annat glas och sen till sist blir det linser. Det ska bli så himla skönt att få glasögon för jag ser typ ingenting och det ska bli skönt att slippa anstränga mig hela tiden...


Slänger upp en bild från förra veckan!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0