Föll ihop i duschen...

Jag har varit förkyld från förra veckan, men stannade inte hemma förrän i måndags. Jag har mått väldigt dåligt, en otrolig huvudvärk, snörflig näsa och ont i halsen. Ni känner nog igen er här, men när jag är sjuk så äter jag väldigt lite. Och eftersom jag är lång, har lågt blodtryck, så kan jag få problem när jag inte får något syre och reser mig snabbt upp när jag suttit ner. Det blir svart för ögonen, tappar balansen och jag vill bara lägga sig ner på golvet och få bort den hemska smärtan som bara varar i några sekunder. Men, imorse hände det jag inte skulle hända..

Jag stod i duschen för att tvätta håret, och jag duschar alltid med stängs dörr och oftast i väldigt varmt vatten. Den kombinationen med ett huvud som värker och knappt nåt syre i vårt lilla badrum, blev det svart för mina ögon, jag fick svårt att andas, och jag hade en oerhört hemsk känsla och smärta i hela kroppen. Blodet åkte rakt genom kroppen men inget kom till min hjärna. Jag kunde inte hitta balansen, och tog emot mig mot väggen, sen blev det svart. Jag vaknade upp och då satt jag lutandes mot duschväggen och hållaren som sitter på duschröret (där man brukar ha schampoo osv) låg utspridet i duschen. Jag mindes inte att jag rev ned den, och jag minns inte något ljud. Bara att allt blev svart. Jag svimmade...
Jag har nog aldrig varit såå rädd på länge. Inte kul!

Nu sitter jag här hemma och har tagit en andra huvudvärkstablett, jag tog en imorse. Och ska ta det oerhört lugnt idag och ska verkligen försöka få i mig mat.

Jag stack till skolan för att skriva det nationella matte som sagt, och det gick så dåligt som det bara kunde gå, fast ännu sämre. Ingen bra känsla över det, men kanske så gick det bättre än vad jag tror. Jag vet inte förrän jag får tillbaka det. Jag trodde inte det skulle gå såhär dåligt! Jag kanske överhuvutaget inte skulle skrivit det idag, eftersom jag är sjuk och inte riktigt kan ''tänka klart''. Jaja, nu är det som det är.

Om 50min ska jag sätta mig framför tv:n och softa. Ta det riktigt lugnt med en varm choklad i handen och titta på ''Sjunde Himlen''.
Puss!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0