Varför?

Jag har en rolig sak att berätta? I somras seglade jag ju med ett stort segelfartyg. Under den resan lyssnade vi på en låt av Toby Keith. I wanna talk about me (sök gärna upp på youtube, låten är skit bra och asrolig!). Och vet ni vad? Jag fick just mail från Ebba från seglingen som sa att han kommer till Köpenhamn i helgen! Fyfan vad kul! Haha!

En mindre rolig sak. Jag har haft en ganska tuff dag. Jag kan tyvärr inte gå in på det, men önskade ibland att jag kunde.


Annan sak.
Jag förstår ibland inte vad människor tänker med. När människor pratar skit om en, eller gör dumma grimaser när de tror att man inte ser. Jag har varit med om det tusentals gånger och kämpar fortfarande igenom det. Det jobbiga är bara att de inte tror att man fattar. Vi är inte så dumma som ni tror? Jag brukar säga ''om du ska prata skit om mig, berätta det för mig istället och prata inte bakom ryggen på mig''. Jag vet att många pratar skit om mig, och jag försöker inte bry mig. Men det jobbiga är när typ klasskamrater eller liknande gör det. Då tar man illa upp. Jag är ingen person som man kan göra vad som helst med. När nån kritiserar mig känner jag mig som en tändsticka som man kan kliva och stampa på hur mycket som helst. Men även jag blir sårad. Jag visar det inte, men innerst inne mår jag ibland inte bra.
Jag är en person som bryr mig om alla, även om jag inte känner de. Jag påverkas mycket om hur andra mår. Jag vill alla deras bästa och finns alltid där. Jag själv ser mig som en ganska stark person, vilket nog andra gör också. Det är just därför de tror att man kan stampa på mig hur mycket som helst. Men jag är som alla andra. Jag kan också bli ledsen. Bli så ledsen att jag bara sitter och gråter i timmar. Men jag visar det bara inte.
Så till dem som kritiserar: skaffa er ett liv! Det enda ni gör är att kritisera andra. Ni måste vara oerhört osäkra på er själva. Om ni inte har nåt bra att säga, så håll för fan käften! Om det inte är nåt bra som kommer ur munnen, håll tyst! Man skaffar alltid en uppfattning till en person. Men det är inte utsidan som räknas, utan insidan. Ni kanske skriver till en tjej/kille att han/hon är ful, men har ni överhuvutaget lärt känna personen? Svaret är förmodligen nej. Så ge dem en chans för fanken!
Sluta kritisera, leta upp det fina hon personen istället. Och tro inte att vi inte märker nåt, för det gör vi!

Nu ska jag lägga mig efter en jobbig dag. Ska upp tidigt för att vara med min underbara älskling imorgon.
Godnatt!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0