Vad alla håller på och fixar sig!

Jag blir så himla arg och besviken på alla unga tjejer som bantar och förstör sig med att vilja operera sig och förstora läpparna.
Jag har skrivit om detta innan men jag blir bara argare och argare varje gång jag ser nåt liknande.

Jag kikade in på en ganska känd bloggares sida. Där det står att hon bantar.
Att hon inte äter ett enda mål på hela dagen! Hon har ätit en frukt till lunch sedan i somras!
Hon är 15år, är väl kanske 165 cm kanske och väger redan 50 kg, och bestämmer sig för att banta! Jag ska inte skylla på henne eller peka ut henne, det är ju hennes val eller hur? Men jag vill bara förstå varför tjejer inte kan acceptera sig för den de är. Jag förstår bara inte?
Ska dem behöva gå ner i vikt för att känna sig ''inne i gänget''. Nej.
Ska dem behöva förstora läpparna som 15åringar för att känna sig populära? Nej.
Man är den man är, och det ska man defitivt känna sig nöjd över! Det är en gåva varför man finns.
Det finns tusentals anledningar till varför just du finns. Din familj och dina vänner uppskattar dig för den du är, inte den du försöker vara.

Jag vill inte vara någon annan än mig själv. Jag mår dåligt om jag inte får vara den jag är.
Ja okej, jag kan hålla med om att jag är speciell. Men det är den jag är. Det är den personen som gör mig till Amanda. Att jag inte bantar, att jag inte förstorar läpparna. Utan att jag är den jag är. Naturlig.
Jag är smal, okej. Men vet ni hur många gånger jag har bönat och bett för att kunna gå upp i vikt? Enda sättet för mig för att gå i upp i vikt är att träna, vilket jag nu börjat göra. Och ger resultat. Visst jag har komplex, men jag försöker defintivt att inte tänka på det. 
Men jag är sååå glad över den jag är.
Jag kan säga det att jag är iofs rädd för dem som inte ska acceptera och respektera mig för den jag är.  Men jag ska bara strunta i dem, för dem vill mig bara dåligt. Jag är glad över dem jag har och dem som älskar och gillar mig för den jag är, inte den jag ska behöva vara. Sen är det ju inte fel att få kompisar:D

Det jag menar med detta inlägg. Hur tjock, smal, lång, kort, söt eller ful man än är, så är man unik! Man ska inte vara någon annan än sig själv!! Det är insidan som räknas, utsidan är bara ett plus!
Man ska vara den man är. Det är det andra älskar dig för. Ingenting annat!


Nog om detta så ska jag nu byta om till dansen och klockan 20 går bussen!
Ha det super!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0