En andra chans kan förändra allt

Jag blir så arg på personer som ljuger. På personer som sviker.
I ena stunden säger han/hon det och i den andra säger han/hon motsatsen. Och sen när man vet att personen bara försöker att tuffa upp sig, och göra den andra avundsjuk. Men det kan man göra något åt. Genom att säga till sig själv att man är värd någon annan och att han/hon var en skit person som bara ville en dumt. Att ha stort självförtroende gör mycket.

När jag gett personen en andra chans, så får man inget tillbaka. Och sen när man möter personen så är han/hon en helt annan person. Han/hon är inte alls den personen man mötte den där speciella dagen. Inte alls.

Han/hon är någon illa, elak person som bara vill starta ett bråk och göra mig avundsjuk. Jag kan säga det att han eller hon kanske lyckas men från hela början vet jag att han/hon gillar mig. Och det kommer ta tid för han/hon att komma över mig. Även om han/hon säger att den redan gjort det. Det är en lögn. Man kanske inte tror att jag är så smart, men jag är jäkligt smart. Så därför blir jag så otroligt arg när han/hon försöker göra allt för att göra mig piss och avundsjuk, för det funkar inte.
Jag kan tacka alla kompisar som finns där för mig och som känner han/hon, och som ser hur han/hon förändras för var dag som går.
Men om ni bara kunde förstå hur jag känner just nu. Om ni kunde förstå hur bra jag mådde innan. Det finns bara en sak som kan göra mig glad nu. Och det är om ett mirakel sker. En överraskning.


Allt ger konsekvenser.
Everything happends for a reason.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0