Dikt

Varför trodde jag att du skulle bli min bästa vän?
Varför trodde jag att du alltid skulle vara där för mig?
Jag trodde att du ville vara min vän, en bra vän också.
Men du ville inte vara en sån nära vän.
Du kommer förmodligen aldrig att vara där när jag behöver dig.
Du kanske vill lära känna mig bättre.
Jag blev ledsen när du sa att du inte ville vara en nära vän.
Tårarna började rinna nerför mina kinder och sminket kladdades ut.
Tårarna rinner fortfarande.
Jag hoppas att det händer något mellan oss, att vi blir riktigt bra vänner.
För jag gillar dig. Mycket.
Jag kommer alltid att finnas här för dig.
Men jag antar att du inte kommer att finnas där för mig...


Till en kompis...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0