News!

Hejsan alla!!

What's up? Jodå, jag lever. Är ganska trött men har mycket att se fram emot just nu!

Det är mycket som har hänt dem här dagarna då jag inte bloggat. I måndags då vi hade sett första matchen hos Carl (han spelar i Gothia Cup i år), så stack jag och mina föräldrar till Frölunda Torg för att handla lite saker. Jag fick dels med mig hem ett jätte snyggt linne och ett par jeans hem från BIK BOK, och lite anat smått och gått. Jag sa att jag ville gå över till djuraffären där. Vi köpte min första hamster där, Melou, som belv en helt jätte fin och gossig hamster. Ni vet, jag ville bara dit för att titta lite. så när jag kom dit bad jag en kvinna öppna buren så att jag kunde titta men framför allt hålla i en.
Jag vet inte vad som hände, men jag började gråta. jag tänkte dels på Melou, men det var också någonting annat som fick mig att börja gråta. Vad vet jag inte riktigt..?
Mina föräldrar har ju alltid sagt att vi inte ska skaffa ett till djur bara för at vi inte kan ta hand om den. Ja, vi reser för mycket och har då ingenstans att ha djuret.
Men i alla fall, när mina föräldrar såg hur ''känslosam'' jag blev, började de prata om burar och så vidare. Jag antog att det var något bra tecken. Men den hamstern jag höll i var lite busig för min del så jag ville inte ha henne. Och jag vet det nu att man verkligen måste vara 110% säker på vilken hamster man vill ha. Det har jag lärt mig efter min förra hamster som var otroligt rädd för allting. I djuraffären vi köpte henne, var väldigt stressig och inte alls så lugn som dem där små ungarna behöver.
Mamma sa att vi skulle tänka över det, och jag gick med på det.
I tisdags stack vi in till Kungälvs Zoo, för att bara titta där också. Jag hittade en hane, som jag sa at jag ville ha. Och mamma sa att vi skulle köra till på han. Och då förstod jag att jag skulle få en hamster. Jag blev så glaad!!
Jag ville först att han skulle heta Baloo, men det var ingen Baloo. Och på vägen hem var vi tvungen att stanna och lägga honom i hans riktiga bur, eftersom att han hade tuggat sönder pappersboxen han var i.
När vi kom hem kom jag och tänka på Star Wars och frågade mig om det kanske fanns några bra namn i den filmen. Jag kom då och tänka på Chewbakka, det stora djuret i filmen. Och sa då att ''han kan ju heta Chewie''. Ja, Chewie betyder ju tuggis på svenska. Så, nu heter han Chewie, och är orehört snäll, försiktig och social. Ändå är det bara tredje dagen jag har honom! Och redan efter första dagen och andra dagen så sov han på min mage!!

Igår såg jag också Harry Potter och Halvbloodsprinsen. Och den var sjukt bra!!! Jag blev dock lite besviken på slutet, som många andra säger. Men då säger jag: vilken tur att det kommer en sjunde film i två delar då!

Jo, och sen detta med Gothia Cup, så ska faktiskt jag och min enda kompis här på landet och hennes fyra kompisar, till Gothia diskot ikväll!!! Det ska bli sååå kul, och jag ser verkligen fram emot det! Jag är ju ingen festtjej, men sedan mina kompisar på seglingen fick fram mig på dansgolvet, så var det faktiskt riktigt roligt! Jag är ändå så att ena dagen vill jag bara mysa och andra ut och festa. Beror helt på vad jag är på humör. Men som sagt, det ska verkligen bli jätte roligt.

Nä, nu känner jag att jag ska stänga av den här datorn, dels för att jag plågat er med mitt skrivande, haha. Men också för att jag måste ut och springa min dagsrunda. Sen blir det städ i mitt rum här på landet och sen sticlker vi in till Göteborg!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0