Oliver Twist

Hej allihopa!!
Nu har jag just tittat färdigt på Oliver Twist och den var sjukt bra. Det var dock sånna saker som inte fanns med i filmen som fanns med i boken och filmen började med när han frågade om mer mat på fattighuset. Och sen när han hade blivit skjuten så blev han lämnad i ett dike i boken men i filmen kom han direkt till Fagin. Men nu ska jag i alla fall skriva de sista uppgifterna i svenskan, skriva klart på datorn och sedan läsa Röda Nejlikan så får vi se hur det går. Jag vet liksom redan vad boken handlar om sen behöver jag bara ge ett eget betyg och vad jag tyckte om boken så jag kommer förmodligen att läsa boken rätt slarvigt men jag är säker på att jag kommer att läsa den igen inom kort.
Jag har dessutom fotat idag. VI fikade semlor idag jag, mamma och pappa som jag har lite bilder på men de lägger jag förhoppningsvis upp imorgon istället.
Jag har inte kunnat bloggat tidigare p. g. a. att jag inte kunde logga in på blogg.se av någon konstig anledning men jag blev lättad nu när det funkade.



Oliver Twist och Fagin (hittade ingen bättre bild som funkade om inte denna funkar heller...)

Bloggar lite senare ikväll
Hejdå!


Kommentarer
Lina

sv:åå tack så mycket fina du :)

2009-01-17 @ 18:57:42
URL: http://wiretowire.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0