Mina sminktips

Hej!
Nu tänkte jag ha ett inlägg med mina egna bästa sminktips och sminkprodukter.
Sminkprodukter: MaxFactor 2000 Calorie Mascara Dramatic Look (black)                             
                               IsaDora Mineral Eye Shadow arts palette
                               IsaDora Mianeral Foundation Powder
                               IsaDora Triple Eye Shadow (brown, gold, sandré)
                               Face Stockholm concealer
                               Face Stockholm cayal (grå)
                               Ferity Lip Project v105 Shimmer Enhancer  (641 Heartfelt Warmth)
                               SOLO Highlighter & Concealer ( från tidningen SOLO)
Det första ni ska veta: Jag använder inte allt detta på en gång utan tar vad jag vill ha. Det beror på vad jag känner för att ha för sminklook. De här produkterna är mina egna favoriter och jag antar att ni har egna favoriter. Jga har en väldigt speciell hudtyp eftersom att jag var med om en olycka när jag var liten så min ansiktshud är väldigt känslig.
Hur jag sminkar mig (den vanligaste sminkningen jag gör): När jag vaknar på morgonen tvättar jag alltid ansiktet (kommer upp ett inlägg senare med mina egna favorit rengöringsmedel) och smörjer in med en vanlig lotion eller ansiktskräm. Efter det täcker jag mina röda fläckar och finnar med concealern, sen lägger jag ett tunt, tunt lager med puder (oftast inte men när jag känner för det). Täck på att börja vidhårfästet och gå in med små cirklar, då åker de inte av lika snabbt under dagen.
Sen tar jag en spetsig cayal och lägger en sån tun linje som möjligt (så att de knappast syns) precis ovanför underfransarna. När jag är klar med det väljer jag någon bra ögonskugga och lägger den precis på ögongloben och strör penseln fram och tillbaka över ögongloben. Gärna liten mörkare extra i hörnet av ögongloben och sudda ut det försiktigt med en annan pensel för att de ska bli lite mörkare i slutet av ögongloben. Jag lägger också en tunn tunn linje ljus ögonskugga under understraögonfransarna längst ut. Highlightern lägger jag i ögonvrån alltså där vid det intryckta vid näsan och suddar ut det försiktigt. Det gör jag för att få lite glittrigare och lite mer öppna ögon. Sen blir det mascara dags! Mitt bästa tips är att inte dra mascarapenseln upp och ner i tuben för då torkar den mycket snabbare utan gör cirklar. Ta inte för mycket mascara och bara ett lager annars ser det för klumpigt ut tycker jag (även jag kan råka ut för det några gånger). Nu är det läpparna som gäller. Jag lägger på lite lypsyl och sen tar jag lite läppglans ( ta din egna favorit) och sprider ut det försiktigt med en egen pensel för läpparna. Voilá! Nu är jag färdig! 
Vissa dagar har jag bara mascara för det ser lite friskare ut och ansiktet måste också få vila efter några dagar med smink för att slippa finnar och pormaskar.
 Den här sminkningen har jag gärna oftare på finmiddagar och så annar skippar jag oftast ögonskuggan både på ögongloben och under. Jag säger detta för att jag märker skillanden själv. Ni kanske märker någonting annat och jag säger inte att jag är ett proffs utan för att ge lite inspiration till er läsare om ni vill.
Så, jag hoppas att ni fått lite inspiration nu.        
Nu kommer bilderna att komma i stegen jag har skrivit dem här ovanför:


fbd
Alla mina favorit sminkprodukter. Jag använde:
Mascaran
Cayalen
Highlighter
Concealer
Den ljusa och bruna ögonskuggan av IsaDora
Puder
Läppglans (lypsyl som inte är med på bilden)
ds
Såhär ser jag ut utan smink då.
re
 Nu har jag täckt mina röda fläckar med concealer. På med pudret från hårfästet in till ansiktet med små cirklar.

På med cayalen. Akta så att de inte kommer utanför och inte linjen blir för tjock.

Linjen efter cayalen. Det är viktigt att den inte är bredare tycker jag. Då blir ögonen för små.

Den ljusa ögonskuggan måste på.

På med den mörka ögonskuggan längst ut på ögongloben.

Såhär såg de ut när jag hade lagt på ögonskuggan.

Highlightern i ögonvrån. Sudda sen ut det försiktigt.

En tunn linje med en ljus ögonskugga under ögonfransarna.

Mascaran på också.



Är ni redo för att se resultatet?




     
Voilá! Såhär blev det! Ganska nöjd faktiskt.

Det blev lite fel med ljuste men jaja...

Den tunna linjen med cayalen.

Såhär såg de ut med ögonskuggan.
 
Detta var inte den bästa bilden för de blev lite fel med ljuset.
                               
                               

Jag hoppas att ni gillade det.
Syns imorgon!
Sovgott för det blir inga fler inlägg för ikväll.
Puuuuuuuuuss!!


Kommentarer
någon

det blev faktiskt fint du borde ha så i skolan tycker jag, men bara så att du vet, det heter ögonlocket. ögongloben är själva ögat innanför ögonlocket..

2009-01-24 @ 12:25:01
anonym

duktigt

2009-01-25 @ 20:39:37


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0