Inget hål i magen

Hej alla därute!
Vad har ni för er? - Jo, jag har precis ätit färdigt middagen. Det blev en rostad macka med någon räkröra på till förrätt, huvudrätt blev det plattfisk med romsås och potatis. Visst låter det gott? Det var det också med romsåsen var inte lika god som Hälsö Fisk i Göteborg.
 
När jag var liten så lekte alltid Axel (storebror) med mig när jag inte var mätt efter maten och vanligt självklart. Men när han lekte med mig vid matbordet och jag då sa att jag var mätt då visste han att jag inte hade ätit så mycket så han skämtade alltid med mig. Han sa det att han såg att jag hade ''hål'' i magen. Han brukade alltid ta sitt pekfinger och trycka in det lite lätt på ett skämtigt sätt i magen och säga ''men där har du ett hål , och där och där. Ska du ta några tuggor till så finnas det snart inga hål där längre.'' Så tog jag några tuggor och så fortsatte han så där. Jag tyckte det var jätte roligt och ärligt talat så saknar jag det lite....Axel bor ju i Stockholm nu så vi träffas inte så ofta.

Nu ska jag förmodligen lägga upp ett litet inlägg till och sen blir det nog tv:n.
Ha det gött och glöm inte av att titta i mina kategorier.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0