Dagboken del 7, 8 & 9

Onsdgag 31 Dec.
Nyårsafton och ovädret skrämde livet  ur mig.
Hej allihopa!!
Hur mår ni? - Själv mår jag så där... Varje natt brukar det regna och blåsa här och inatt var det värsta ovädret här på Kauai. Det blixtrade och oskade så in i bänken, jag var så rädd att jag inte visste vart jag skulle ta vägen. Jag låg alltså och skakade och strömmen gick på köpet också. Carl och jag fick sova i mammas och pappas säng för vi var så grymt rädda och då låg vi alltså fyra i en liten säng för två. Det var trångt och vi fick nästan ingen sömn alls men vädret gick över och vi gick tillbaka till våran säng efter några timmer efter lite sömn i alla fall. Nu ska jag berätta lite om vad jag har gjort de senaste dagarna då jag inte har bloggat eftersom att internet pajade under två dagar...
Igår förrgår så åkte jag och familjen till ett ställe som hette Waimea där vi badade och åt lunch på ett litet mexicanskt ställe och åkte upp till ett berg som kallades för Waimea Canyon där vi såg ut över alla berg. Skit ballt var det! På kvällen åkte vi in till Kapaa och åt middag på en italiensk restaurang. Under den dagen köpte jag också en hatt och tre underbara fina armband. Igår regnade det hela dagen men Axel ville testa sin surfbräda så det gjorde han...Jag ska vara ärlig, jag har det så sjukt bra här att jag ens inte kommer ihåg vad det var vi gjorde igår... gud vad pinsamt.
Men idag har vi i alla fall badat nästan hela dagen och efter lunch stack vi in till en liten stad där vi åt glass och lite annat och stack sedan hem för att göra oss iordning för kvällen. Nu sitter jag och skriver detta efter att ha ätit middag på Kalypso och varit på stranden. Snart ska jag och resten av familjen åka till stranden och fira att det blir 2009!
Jag har inte hittat kamerasladden så jag kan tyvärr inte läga ut bilder från dem här dagarna men jag laddar upp bilderna när jag har hittat sladden och har tid för de blir många bilder.
Ha de gött!
XOXO
Amanda



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0