Sista delen - Atlantica 2009

Då är det här den sista delen från i sommras. Men nästa år kommer det mer, eftersom att jag självklart ska ta en till kurs då.
Dem här seglingarna som annordnas av Svenska Kryssarklubben, är verkligen minnen för livet.
Man åker då ut på ett stort segelfartyg med 18 andra tjejer eller killar med befäl och har verkligen grymt kul!
Man får inte bara umgås med otroligt fina och underbara människor, man upptäcker också en annan del av sig själv.

Jag gillar inte att åka båt. Det är inte min favoritgrej. Men det är en helt annan sak att åka ut på en stor segelbåt och umgås med andra människor från hela Sverige, och kanske till och med utomlands! Och bara ha kul.
Egentligen vet jag inte riktigt om de finns ord för hur kul det är, och vilken upplevelse det är. Man får såå många nya kompisar, som man förmodligen kommer att hålla kontakten med resten av livet!
Om ni tycker detta låter intressant tycker jag verkligen att ni ska testa på det. Jag har länken i min meny. Man kan ta en nybörjarkurs, och om man inte gillar det så är man ju inte tvingad till att ta en fortsättningskurs. Men om man tycker det är kul, så självklart! Jag tyckte nästan att det var lite roligare att segla det andra året, för då kan man mer och känner sig lite mer bekväm i seglings taktiken. Men det är ju inte bara det, det är ju killar med på siglingen nu också;)!

Här var vi i alla fall i Fredrikhamn, i Danmark.



En heelt underbar solnedgång här också...
















Jag längtar redan till nästa års segling!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0