Plugg söndag - på landet

God Morgon!

Hur har ni det? Jag har det själv ganska tråkigt här ute på landet. Det finns absolut ingenting att göra och när man själv har insett att man måste plugga så mår man ju bättre - eller inte...
Har tyska prov om en vecka och jag har glömt böckerna i skolan. Så, om man inte är så bra på tyska (som jag till exempel) så ligger man nog riktigt risit till. Sen har jag en hög sidor med matte, fysik och SO.

Har gått runt och tänkt på livet här nu sen Simon gjorde slut. Varför är just kärleken så svår? Killar kommer och går, men man måste hitta den rätte. Jag tyckte det var så otroligt mysigt att ha en pojkvän. Jag var så glad och lycklig. Det var liksom kärleken från honom som fick mig att gå upp tidigt på mornarna och gå och göra läxorna. Nu är det liksom bara tomt. Går bara runt och sörjer och frågar mig själv: varför just han? Varför är just kärleken så svår?
Egentligen tror jag nog att jag ska vara singel ett tag nu i alla fall. Då slipper jag bli ledsen när nästa gör slut. Då slipper jag tänka på nån dygnet om. Då kan jag tänka på mig själv och mitt egna liv.
Men det är bara så svårt när nån säger att han inte älskar en längre. Jag menar, då börjar man verkligen undra om han verkligen gillade en, i alla fall jag. Om han verkligen menade det han gjorde och sa till mig. Eller om han bara ville göra mig glad. Men det värsta! Om han säger att han har känslor för en annan! Men jag är glad för hans skull.
Nej, jag ska vara singel nu ett tag, och jag måste verkligen släppa taget om honom. Men ibland vill jag verkligen inte. Ibland vill jag bara få en sån där härlig puss av honom och bara lägga mig i hans famn.
Nej, nu ska jag sluta tycka synd om mig själv. Nu ska jag släcka ner denna dator och sen ta fram skolböckerna och börja plugga nu ett par timmar. Om jag pluggar nu har jag hela eftermiddagen och kvällen på mig sen att umgås med kompisar här ute.


Mary J Blige - be Without You

High School Musical - When There Was Me And You
Två jätte bra låtar.

Ha det så hörs vi senare!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0