Lussebullar

Hej alla ni där ute i Sverige!!

Jag bakade lussekatter inte för så länge sedan, men själv tycker jag att de inte var så goda. De smakar inte alls lussekatter och definitivt inte saffran, men det kanske var så att de bara var för varma. De kanske smakar bättre nu så jag får gå och ta en efter jag skrivit detta inlägg. Pappa tycker i alla fall att de var jätte goda och då är de väl goda då.


Kände ni i Skåne jordskalvet imorse? - Jag vaknade 6:20 och allting bara skakade, jag trodde först att jag drömde men tydligen inte. När jag då vaknade var jag livrädd. Jag vågade inte röra mig i sängen ens. Allting i mitt rum skakade, blommorna och växterna, min skrivbordsstol började röra på sig och böckerna vibrerade. Det var sjukt läskigt. Det var den starkaste jordskalvet/jordbävningen på 50 år!

Skolan idag var helt underbar, eller nästan då... Jag hade muntligt tyska prov som gick jätte dåligt. Jag var nervös och blandade ihop franskan med tyskan men Gunnel tyckte att det var OK och det var skönt att höra. Sen så skulle vi ju göra en sån här redovisning (muntlig) på engelskan idag om våra författare och det gick skit dåligt. På min förra skola i Täby så hade jag ett ''tal'' på en skolavslutning och en annat sak att säga inför typ 100 pers i femman. Efter det kom det fram personer personligen och sa det till mig att ''Du kan ju ens inte prata, du utalar ju inte ens ordet rätt. Du var inte bra!!'' och det sänkte mitt självförtroende helt! Sedan dess har jag försökt att bygga upp mitt självförtroende när jag ska hålla sånna redovisningar och jag går framåt. När jag började här i sexan så vägrade jag att gå fram. Alltså VÄGRADE! Men nu står jag där framme, och skakar för att jag är så nervös att jag håller på att dö. Jag kan ens inte prata, jag får typ inte in någon luft för så nervös är jag. Jag kan ens inte göra det framför min egen klass, det är helt otroligt! Men bara så att ni vet det i klass 8b, jag är jätte nervös när jag står där framme och jag vet att det syns, men jag ska förbättra mig och bygga upp mitt självförtroende så att jag kan stå där framme och prata lungt och överhuvudtaget få in luft så att jag kan prata.
Jag får komma på nåt bra sätt som jag kan öva på. Grejen är ju det att jag kan hålla tal framför jätte många människor men ju färre de blir desto värre blir det och desto nervösare blir jag.

Jaja, nu måste jag gå men vi hörs.

Puss & Kram Chokladbanan (er)


Kommentarer
obesegrad

Missade jordskalvet totalt faktiskt..

Fast bor i norrland, kanske därför.



=P

2008-12-16 @ 22:42:52
URL: http://obesegrad.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0