Dagboken del 4

Torsdag 25 Dec.
Mele Kalikiama! (God Jul på hawaiianska...)
Idag har vi haft en slappar dag. När vi hade käkat färdigt frukosten så stack vi längst ut på hela ön för att snorkla. Det var asballt!! Jag såg korallrev hela tiden och fiskar! Fiskarna simmade precis brevid mig. De var kanske 10 centimeter ifrån mig. Det fanns en jätte färgglad fisk som var blå, gul och lila, sen fanns det också ''Hitta Nemo'' fiskar och nästan genomskinliga blåa fiskar. Den där färgglada fisken kom jätte nära mig och började äta på mina badshorts. Jag fick panik, det var jätte läskigt. Det var sjukt många fisksar som simmade runt mig typ 8 fiskar som simmade 10- 20 centimeter ifrån mig. Det var läskigt men ballt. Sen var vi hungriga så vi stack in till Hanalei och åt lunch på Kalypso och där åt jag två olika musselsorter i vitvins sås med vitlök och persilja. Jätte gott! Till efterrätt blev det en jätte god mintglasstårta. Sen åkte vi till Hanalei Beach och badade och sen till en liten liten affär och köpte lite chips och smått och gott.
Hur har ni det i Sverige?- Jag hoppas att ni har det bra nu när det är jul, själv så är det jul idag den 25 Dec. Det är då man stänger alla affärer och öppnar paketen. Själv så får varken Carl, Axel eller jag paket eftersom att resan är julklappen, men igår fick vi en sak var och jag fick en skrivbok med flipflops på, typiskt hawaiiansk, hehe!!
Nu sitter i alla fall och och familjen här och slappar, och nu ska jag gå för att slappa änu mera.
Jo förresten, vädret är helt underbart. Det är typ 25 grader i luften och samma i vattnet.

Det blir tyvärr inga bilder idag, batteriet på kameran var slut...
Ha det gött!!
Aloha!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0