The florida panther

När familjen och jag var i Florida i februari så var vi nästan tvugna till att åka till The Everglades Farm. Jag var lite lätt tveksam eftersom  att en av mina största rädslor är just krokodiler.... Haha. Men vi stack i alla fall dit och jag blev riktigt fascinerad. Jag vet inte riktigt (fan, varför ska just det ordet vara så svårt att stava?) vad jag blev så fascinerad över... Men vart fall. Coolt var det att stå brevid de där superstora läskiga sakerna. Galet vad dem är snabba! Läger upp ett inlägg senare om krokodilerna.
Nu i oktober stack vi tillbaka dit, eftersom jag var så himla fascinerad av allt och ville möta min rädsla ännu en gång.
Men ''bakom'' alla krokodiler fanns det en superstor inhägnad och jag var ju tuvngen att se vad som fanns där! En panter. Det var den floridanska pantern som gömde sig där! Så glet vacker den var! 
Under nätterna sover den tydligen på något zoo i närheten så den är bara där under dagarna. Utrotningshotad är den också vilket är ganska synd för den är så oerhört vacker. men men...
Himla vacker!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0