Mae Yai - Bantorget i Lund

Mat har ju som sagt alltid varit ett stort intresse för mig och när jag hittat någon favorit så har jag fastnat. Jag har aldrig ätit något så mycket att jag tillslut blivit äcklad av det, men däremot har det hänt att jag blivit trött på något jag ätit för mycket av.

En ny favorit är Pad Thai med tigerräkor. Risnudlar med någon hos sås, grönsaker, räkor/kyckling och jordnötter. SÅ gott! Nät jag köpt denna rätt på andra ställen har det hänt att den varit för salt men nu har jag hittat ett ställe som är perfekt. Mae Yai på Bantorget i Lund är nästan ett litet hål i väggen med en thailändsk familj som driver stället.
Jättebra mat till bra priser. Luncherna kan man välja två rätter och få ris/nudlar till. Max 75 spänn. Om ni har vägarna förbi så sväng in där.

Bilden kanske gör att det inte ser så gott ut, men den gör den verkligen inte rättvisa.
Nu är jag så nöjd i och mätt att jag spricker.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0