Dagen drömmen blir sann

Ur dagboken 26 augusti
 
 
 
Nu sitter jag här på flygplatsen och förstår inte riktigt vad som händer. 
Väckarklockan ringde vid halv fyra imorse men egentligen hade jag inte behövt sätta på den då jag ändå inte fick någon sömn.
 
Idag flyttar jag till andra sidan jordklotet. Till San Mateo Californien. För att jobba som aupair. Japp, ni läste rätt. 
Under hela vintern och våren har jag jobbat med att komma iväg. Hitta rätt förmedling, fixa allt pappersarbeten, visum, familj. Och nu sitter jag plötsligt här. Och det känns så fruktansvärt surrealistiskt. Det har varit en dröm för  mig i flera år att åka till USA efter studenten för att plugga eller jobba. Och att jag nu sitter här och drömmen blir sann? Jag vet inte. Jag känner mig ganska tom men ändå väldigt excited. 
Det var svårt att säga hejdå till familjen och mina tre närmsta och bästa vänner. Men självklart var det svårt att säga hejdå till alla, även om det är ett mer ''Vi Ses''. Jag vet ju att alla finns när jag kommer tillbaka. 
 
Nu måste jag springa på planet som ska ta mig till Stockholm Arlanda för att sen flyga till New York där en förberedelse kurs ska vara.
Jag uppdaterar mer där!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0