Didrikson 1913

Jag klär mig aldrig som andra vill att jag ska klä mig. Jag går heller aldrig efter vad som är ''mode'', eller ''inne''. Jag klär mig i vad jag känner mig bekväm i. Alltid. Visst, självklart kan de hända att jag köper en kofta eller nåt annats klädesplagg som är ganska ''poppis'' nu, men jag matchar det med vad jag vill. Jag går liksom aldrig efter vad som ska bäras till vad. Sen som jag sagt innan: Om du inte är bekväm i dig själv, eller i vad du har på dig, så syns det.
Och det stämmer så mycket.
Nu under vintrarna har jag alltid mycket kläder på mig. Brukar ta en stor och härlig kofta med ett par jeans eller en tunnare kofta med en stor halsduk.
Många jag ser på stan och i skolan har ytterst lite kläder på sig. Uppfatta mig inte fel nu. Det är skitsnyggt! Men jag klär mig alltid så att jag inte fryser. Det innebär att jag går med en stor dunjacka nu under vintern, med mössa, vantar och stor halsduk. Haha, jag ser ut som en michelingubbe, men vad fan! Jag skiter i det för jag tänker fan inte frysa!
Det jag vill säga är att man får klä sig hur man vill, självklart. Men jag bryr mig inte om hur andra tycker hur jag klär, eller ska klä mig, för det enda som spelar någon roll för mig är att jag känner mig bekväm i vad jag har på mig och att jag inte fryser arslet av mig.
Puss!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0