Sommarlov

Hej igen!
Det var min sista dag på jobbet igår. Även om det känns väldigt skönt så saknar jag gänget där borta. Ligger hemma i sängen nu och halvsover. Himla skönt alltså.

Kroatien var heeeeelt fantastiskt! Jag hade så otroligt kul! Det finn väldigt mycket att snacka om. Dels var det väldigt skönt att dansa igen men det var också roligt att träffa danskompisarna igen. Det var en salsa festival där och salsan fungerar på det viset att man är ute och social dansar hela kvällarna. Med andra ord bara improviserar genom alla låtar. Killarna bjuder upp tjejerna och leder tjejerna genom låten. Tjejerna vet vad de ska göra genom killarnas ledning. Ni kanske då kan förstå ett såg mod det krävdes för oss att gå upp på dansgolvet och dansa. Jag har ju totalt innan festivalen dansat salsa i kanske en två veckor. Första kvällen var jag otroligt rädd och blyg. Men andra kvällen blev jag uppbjuden och jag kunde liksom inte säga nej. Jag var tvungen att komma över den där otroligt höga tröskeln. Första killen jag dansade med var otroligt lugn och anpassade sig till mig som är "nybörjare" i salsavärlden. Det är killarnas uppgift att anpassa sig till tjejens nivå. Men hur som helst. Den första kvällen gick ju som förväntat när man socialdansar salsa för första gången i sitt liv. Men för varje kväll som gick blev det bättre och bättre. Nu är jag helt galen i salsa!

Denna vecka ska jag ta mig upptill Sthlm för att träffa bror och hans flickvän. Jag ska se om jag kan blogga lite.
Puss



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0