Äger!

Jag kan berätta en sak för er. Jag äger på att göra glass! Det är hur lätt som helst och hur gott som helst!
Har precis gjort klart min egna straciatella-mint/vanilj glass. Till och med Carl gillar den!
Jag kan lägga upp receptet sedan eftersom att jag nu ska sätta mig framför tv:n. Det är mycket enklare att göra glassen om man har en glassmaskin och de ska man egentligen ha, annars får man inte riktigt samma konsistens. Men man kan lika gärna lägga ner smeten i en glassbruk och stoppa in i frysen.

Idag blev det inte alls plugg eller spring. Nej, det blev städning istället. En stor stor städning i mitt rum. Rensade ut hela garderoben och gjorde ett helt nytt system. Damsög, kastade bort alla gamla, för små och fula kläder. Ja, dem kläderna jag inte ville ha helt enkelt. Det känns skönt att få en lite mindre proppfull garderob. Haha!
Nej, men ni skulle verkligen sett mitt rum när jag hade tagit ut allt ur garderoben. Det var fullt mer skor, kläder, och jackor i mitt rum. Man kunde inte ens gå en meter om man inte var tvungen att kliva på nåt! Haha, japp, men andra ord: jag är klädgalen och har ganska svårt för att slänga kläder eftersom att de en gång i tiden varit mina favoritplagg.

Nu blir det Robinson!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0