Varje person är unik

Jag blir alltid dömd efter att jag är lång. På ett bra sätt såklart! Eller för mitt utseende. Jag vet att alla tror att jag är äldre bara för att jag är så lång. Men vad spelar det för roll om man är kort, lång, smal, tjock, svart eller vit? Det är helt fel att döma folk efter hur dem ser ut. Men det kommer ändå alltid att finnas människor som dömer andra efter utseendet, Jag har gjort det till och med! Men alla har sina komplex, till och med jag. Jag gillar inte att hela mitt skelett syns när jag sitter på ett speciellt sätt. Jag gillar inte att min näsa är lite stor. Men jag borde egentligen inte oroa mig. Jag växer ju fortfarande!
Men jag blir ändå så himla trött på dem som dömer andra efter utseendet. Men dels personligheten och dens liv.
De är bara avundsjuka, och är arga och besvikna över att de inte har något som tex jag har.
Men så är det i livet! Jag är till exempel såå avundjsuk på en utav mina klasskamrater. Allt är liksom perfekt med henne! Hon är så otorligt grymt söt och alla älskar henne! Men även hon säger att hon har komplex, även om jag själv inte riktigt kan tro på det.
Det är inte utsidan som gäller, det är insidan. Det är insidan på en person som gör den unik.

Det jag menar med detta inlägget är att man aldrig ska döma personer efter utseendet. Ja, ok visst kanske personen kanske inte den snyggaste. Men man ska titta på insidan av personen. Det är det som gör personen unik.
Säg inte allt rakt ut. Tänk först!
Man får tycka vad man vill, och man får tänka vad man vill. Men man får inte säga vad man vill!



Kommentarer
Anonym

Du har så rätt! Det första man gör när man möter en person är att bilda sig en uppfattning om den personen. Det gör alla. Vad man snabbt skall lära sig är att det första intrycket inte alltid är det rätta. Att döma någon efter utseendet är inte OK. Se förbi kroppen och se hur människan bakom är. Du har så rätt och jag tror att man blir bättre och bättre på det med tiden. Men även gamla människor gör det felet - tyvärr!



2009-07-23 @ 16:49:14
Anonym

haha! det där sista lärde du dig ju i ellagårdsskolan, go EQ!^^ kram!

2009-07-23 @ 22:14:03


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0