Snart 2010

Halloj!

Hoppas ni har det fint och helt underbart den sista dagen på 2009 och överhuvutaget på 00-talet. Jag har det bra här i lägenheten med min familj och ska snart börja på en riktigt god middag.
 Förmodligen kommer ni flesta därute spendera kvällen med sprit och fest, men det gör inte jag. Jag finner ingen anledning till att dricka. Jag hade gärna dragit ut med kompisar för att festa (bara ha kul utan att dricka), men det var ingen som kunde.... Eller nja, det gick inte för dem. De flesta av mina kompisar dricker på fester och vill därför inte ta med mig eftersom det kanske kan bilda fel uppfattning. Vilket jag iofs tycker är bra gjort av dem!
Men ni får i alla fall ha en underbar kväll och jag önskar er alla ett riktigt gott nytt år!!!

Mitt år har varit det bästa året på länge. Det är mycket som har hänt, och många saker som gjort att jag förändrades.
Året började ju med ett glas coca-cola på stranden i Hanalei, Hawaii. Och jag kände på mig att detta året skulle bli bra. Jag har själv inga nyårslöften för jag är expert på att bryta dem. Men det jag säger till mig själv är att det nya året ska bli bättre än det som gått. Bra va?

Stranden i Hanalei.



Våren gick helt okej. Gick mycket bra i skolan även om jag kanske inte alltid var så nöjd med mina resultat.
     Våren kom och kärleken började kika in för mig. Jag träffade min livs första kärlek, Simon, och han som också gav mig min livs första kyss som jag aldrig kommer att glömma av. Förhållandet höll i knappt en månad men jag var glad över det som hände för mig.
Tack vare Simon fick jag också lära känna en helt underbar person vid namn Olivia.
 
Här har vi Olivia.

Sommaren började långsamt närma sig och jag insåg att jag hade en jättekul sommar framför mig. Bla en massa kul med familj och vänner, men också en utav det saker jag gillar mest.
Att segla med de stora segelfartygen Gratitude, Gratia och Atlantica från SXK Seglarskolan (Svenska KryssarKlubben).  Det var otroligt skoj och jag fick vänner som jag fortfarande håller kontakten med!



(mer under kategorin Seglingarna med SXK)

Men sommaren började närma sitt slut och ett nytt förhållande började närma sig. Detta förhållandet höll i tre veckor och jag lärde mig absolut av de misstagen jag råkade göra utan att veta om det.

Skolan började och allt gick bra. Helt plötsligt kom också en dag som visade sig vara den 12 september. I en och en halv vecka hade jag pratat med en kille som visade gilla mig. Filip var hans namn. Vi träffades och vi började ett förhållande som jag aldrig skulle vara såhär lyckligt! Ännu håller vi ihop starkare än någonsin och för varje dag som går blir jag bara mer och mer kär.

Hösten gick väldigt snabbt och jag tyckte inte att den var så jobbig. Det var lite för mycket när alla prov och läxor kom i en och samma period men jag klarade av det ganska bra. Jag var kankse inte heller här så nöjd med mina reulstat eftersom att jag har alldeles för höga krav på mig själv. Men det ska ändras! Jag gick ut med väldigt bra betyg nu bara i jul, så jag hoppas och tror att betygen för i sommar bara kommer att vara bättre. Jag har väldigt bra förväntningar så att säga=)
Under höstlovet reste jag och min familj till Texas som också var en upplevelse för livet. Otroligt kul var det att få se gamla vänner, men också skönt att komma bort från all skolstress. (Mer under kategorin Texas resan 2009).
Nu har det blivit vinter och den kunde nog inte blivit bättre. En underbar pojkvän, en familj som alltid stöttar en och helt fantastiska vänner som alltid gör en glad. Vad mer kan man begära? Ingenting för jag är hur lycklig som helst så som jag har det.

Och just nu är det knappt fyra timmar kvar tills det är 2010, och om jag måste vara ärlig är det lite läskigt. Året har gått alldeles för snabbt!

Men nu ska jag ta och äta en middag med min familj så kanske hörs vi sedan.
Ha en underbar 31 december 2009!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0