Varför du?

Rekotrn kom in i klassrummet idag.

Rektorn Martin: När jag kommer till en klass brukar dte inte vara så allvarliga saker, utan ganska lätta. Men enna gången är den seriös.  En elev dog i helgen. Han heter Markus ********. Som jag fått veta har ni några av er haft matte och tyska med honom.
Han dog natten i söndags till måndags. Av en blanding med alkolhol och något preparat som han fick i sig, han vaknade aldrig. 
Vi är såklart väldigt chockade, jag fick precis samtalet om detta och vi har börjat berätta för er, och definitivt klass NV1D. Vi kommer samlas på lunchen för att prata om detta och planera minnesstunder mm.




Jag förstod inte vad som hade hänt. Några i klassen visste redan om det, men vilken tystad. Vilken chock. Jag förstår fortfarande inte att han inte finns längre. Han kommer inte få uppleva livet. Vi kommer aldrig få se honom igen. Vi kommer aldrig se honom komma in genom klassrums dörren och sätta sig för att ha matte.
Jag förstår igenting. Jag var inte direkt kompis med honom på det sättet, men självklart visste jag ju vem han var eftersom jag har haft matte med honom. Jag har pratat med honom ett antal gånger och tyckte han var lika shcysst och skön som alltid.
Hans familj, släkt och kompisar har förlorat en väldigt värdefull kompis, och son.
Men jag förstår fortfarande inte. Varför just du Markus? Varför gick du ut den där kvällen?
Du är rejält saknad av många Markus och vila i frid. Vi kommer alltid minnas dig.
Vila I Frid Markus.

Hej....
Jag har som sagt blandade känslor. Om jag verkligen sätte rmig och tänker på Markus, så förstår jag inte att han är borta... Usch!
Jag har matte senare men nu ska jag nog bara tänka och ta det lugnt. Plugga lite.
Vet inte riktigt vad jag ska säga.
Vi hörs sen.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0