Fram och tillbaka

Hallojsan!

Vad hittar ni på där ute, och hur mår ni?
Jo, jag sitter här och bloggar, och ja, jag mår bra!
Dansade som sagt idag, Michael Jackson Style, och det är så himla kul! Äntligen har jag vågat släppa den där ''haken'' som har suttit i mig som sagt, nä, men du dansar inte så bra, titta bara på alla andra!
Men nu vågar jag verkligen överdriva och tönta mig! Det är skönt, för då får jag känslan av att allt går så himla mycket bättre.

I helgen har jag varit med älskling och tagit det lugnt... Det är lite fram och tillbaka med bloggandet då jag inte alltid vet vad jag ska blogga om.
Allt går så bra. Jag är lycklig!!

Jag berättade ju för er tidigare i veckan att jag fick BlondinBellas Egoboost av mina föräldrar i födelsedagspresent, och nu har jag bara 30 sidor kvar!
Den boken är otroligt bra, och hon är ju skit smart den där Isabella Löwengrip!
Jag läste för ett tag sen om prestationångest och krav. Jag själv är en person som har väldigt höga krav på mig själv som ibland gör att jag bara ''ramlar ihop'' och mina prestationskrav är höga. Jag känner att jag måste prestera bra för att visa mina smarta supersnillen till klasskamrater att jag är duktig, men jag har alltid haft höga krav och prestationsångest. Men när jag läste denna bok och om vad som hände med Bella när hon pluggade för mycket, och när jag läste hennes tips, så fick jag en annan syn på detta.
Hon sa det att om du har börjat på något som du inte är så peppad på, gör det bästa av saken och utmana dig själv. Du kan inte göra något åt det som redan skett utan bara om det som ska ske. Om du kanske inte gör så bra ifrån dig på ett prov, vet du ju exakt vad du ska göra till nästa prov för att det ska gå bättre!
Men så tänkte inte jag då... Jag tänkte alldeles för mycket på det som redan varit och funderar för mycket. Men nu har jag sagt det till mig själv att jag ska göra det absolut bästa av situationen och ha kul när jag gör det!

Nog om det...
Imorgon är jag ledig då jag ska läsa och plugga en jäkla massa och sen två timmars dans på kvällen. Kul!

Nu ska jag sova, så godnatt!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0