Unga mammor

Hej allihopa!
Satt i skolan idag och tittade in på en blogg, jag vill inte nämna den men ni hittar nog den själva.

Där är en tjej på 14 år som redan ska bli mamma.
För det första:
Är man inte lite för ung?
Har man verkligen tänkt på saken om man bestämmer sig för att  behålla barnet?
Hur kommer ditt liv se ut i framtiden om du behåller barnet?

Jag blev så otroligt chockad när jag läste detta. Jag menar, visst jag är väl glad för hennes skull, men jag menar, verkligen?`
Jag själv älskar små barn, bebisar och så, men jag skulle aldrig kunna tänka mig att bli gravid innan 20!
Jag blir så himla chockad när jag ser att så unga tjejer har sex så ungt och sen bestämmer sig för att behålla det. Du har ju hela livet på dig! Okej, inte hela livet, men tänk! Du är väldigt ung och går fortfarande i skolan. Du studerar.
Jag vill vekrligen ha barn, men inte så ungt.
Jag förstår verklighen inte hur man kan behålla. Jag är både för och emot graviditeter, men så ungt! Jag skulle aldrig klara av att behålla ett barn nu även om abort skulle varit svårt. Jag tänker på skolan och min framtid. Min allra största dröm är att bli läkare, och det är det jag siktar på nu. Jag ksulle förstört mitt liv om jag blev gravid nu och behöll barnet. Jag skulle förmodligen ha svårt att komma tillbaka till skolan och skulle nog inte få in samma rutin då som jag hade innan, och jag hade aldrig fått uppleva studenten som alla mina andra kompisar tar och jag skulle aldrig fått uppleva de tonår jag har kvar och aldrig kunna göra det som alla mina andra kompisar kan göra. Och jag skulle dessutom förlora mitt livs första och största kärlek, Filip. Han betyder så himla mycket för mig och han har alltid funnits vid min sida i tuffa perioder.
Nä, usch, jag vet inte vad jag ska säga. Eller okej, jag vet vad jag ska säga och alldeles för mycket att det blir för kluddigt om jag skriver ner det. Men jag hoppas ni fattar my point.

Tack!


Kommentarer
Maja

Kan det möjligtvis vara en tjej som heter mikaela? Om det är hon så är det en tjej som var på min språkresa i somras, delade rum med henne och allt. Haha kanske inte är samma, det kanske finns fler gravida 14åringar :P

/ Maja från Täby

2010-11-21 @ 23:14:02


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0