Sov istället för att sticka till NL (Nova Lund)

Halloo!!

Hoppas ni har det bra därute, jag har det gött gött. Ja, ni känner ju som sagt mig. En latmask är vad jag är, en riktigt sån också.
När jag vaknade imorse så hörde jag i huvudet ''fan, jag blir ensam idag. Andreas kunde ju inte... fan! Jag måste hitta på nåt!''. Jag sa åt mig själv att sätta mig att plugga lite, men nej. Jag satte mig istället och läste ''Flugornas Herre'' som vi har i svenskan. Klarade inte av att läsa mer än 20 sidor så blev ögonlocken bara tyngre och tyngre. Jag lade ifrån mig boken på stolen brevid mig, och tänkte ta en liten tupplur. Men det blev ju ingen liten, nej. Den varade nog i tre-fyra timmar, vilket var skönt förstås! Jag har lyckats med att sova alldeles för lite denna vecka. Bara för att jag börjar sent så betyder inte de att jag ska lägga mig senare, vilket jag gjorde i alla fall. Sen på det allt slit som måste göras på Gloria's. Man är verkligen slutkörd när man kommer hem vid fyratiden på dagarna.
Men i alla fall, jag somnade till lite och jag vaknde med ett jätte baksug! Så mamma och jag stack till ICA (för en gång skull, hehe) och köpte ingredienser till både kanelbullar och bananglass! Så nu är det full rulle här hemma. Bullarna jäser för fullt, och glassmaskinen är igång. Tänkte lägga upp receptet till glassen lite senare.

Så snart ska jag göra bullar och sen blir det mammas köttgryta till middag. Haha, jag kom och tänka på när min lillebror var lite och då min farfar levde. Då blev en konversation mellan dem såhär:
Carl: ''Vad är du farfar?''
Farfar: Jag är smålänning. Vad är du?''
Carl: ''Jag är köttätare.''

Haha, vi skrattar fortfarande över denna konversationen.

Hörs!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0