Jag vill inte....

Hejsan...!

Hur mår ni? Jag mår piss... ursäkta språket men...
Jag har ibland bara sånna här sjuukt dåliga dagar, som idag. Jag är bara sur på allt och alla. Det känns som om jag bråkar med alla och att alla är emot mig, just idag.

Jag går och tänker på hur man dömer folk. Varför dömer alla personer efter utseendet? Okej, jag kan hålla med om att man lägger märke till utseendet först, men det är inte det man ska döma. Jag har nämnt detta tidigare i ett inlägg, jag vet. Men jag får hela tiden kommentarer hit och dit angående utseendet osv.
Jag läser artiklar, tidningar, böcker och på siter, där det står om tjejer som inte är nöjda med sitt utseende och vikt.
Jag själv är ganska nöjd med mig själv. Jag menar, okej, det finns verkligen vissa delar på mig som jag gärna skulle vilja ändra. Men om jag ska bortse från det, tycker jag själv att jag ser ganska hygglig ut. Jag har bra självförtroende som också gör att jag får det där ''lilla extra'' jag är nöjd med.
Men jag blir så ledsen när jag läser om tjejer som hatar sig själva för att dem inte trivs med sitt utseende.
Att det finns tjejer som verkligen bantar för att bli smala, och sen när dem är smala bantar dem ännu mer! Det ser ju inte klokt ut!
Jag gillar själv tjejer som har kurvor och som är lite fylliga. Och för att vara ärlig gillar jag dem som är ''tjocka'', eller hur man ska säga. Jag tycker att dem är lite mer ''feminina'' på nåt sett. Men jag gillar alla andra också!
Dem sem bara visar hud och skellet, är inget för mig. Tyvärr... Jag kan hålla med om att jag är smal för min ålder, men jag tränar inte och äter jätte mycket! Enda sättet för mig är att träna! Men jag gillar alla ändå! Jag dömer efter personligheten, alltid!!!
Man ska vara den man är född som. Man ska växa i den takt kroppen vill, och den kroppen gör sig unik som/till. Då är man unik och speciell. Man ska inte banta. Okej, kanske då, men inte om man är under 20. Jag själv tycker detta.
Sen dem tjejer som står framför spegeln i timmar och döljer ansiktet med smink. Det är heller inget för mig. Då ser man inte den riktigt fina, unika tjejen som är döljd av smink. Man är den man är, och den personen ska man vara nöjd över. Man kan inte ändra på sig, men man ska tänka på det att det faktiskt finns personer som vill vara just som dig! Jag tror inte på det, men även jag har fått höra kommentarer från människor som vill vara just som jag. Ha det utseendet jag har osv. Men jag har mina komplex.
Man vill se den naturliga tjejen, inte den som är döljd med smink.

Jag var tvungen att skriva av mig lite. Nu ska jag sticka över till Olivisen!

Hörs & puss!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0