Texas- men det var då fanken!

Under höstlovet var jag och min familj i Texas, och jag tyckte det var dags för mig att visa alla bilder jag tagit!

Lördag 24/10 - Söndag 25/10
Vi alla gick upp kl halv 5 på lördagsmorgonen, vilket var tufft! Men jag var i vart fall taggad:) Taxin lämnade porten kl 5 och vi kom fram till Kastrup vid sex tiden då vi genast checkade in och gick och åt frukost. Till slut var det dags att gå på plandet som skulle ta oss till Frankfurt.
Först var incheckningen till planet försenat en halvtimme pga dåligt väder i Frankfurt.  Värre blev det tyvärr... Vi fick inte lyfta förräns en och en halv timlme senare. Vi kom fram till Frankfurt kl 10:40 då vårat andra flyg skulle gå till Dallas, Texas. Vi skulle hunnit men planet hade redan lyft:( Det blev fort kaos på hos Lufthansa med alla de som missat flyget pga dåligt väder. Det planet var det enda flyget som lyfte i tid!
Vi sprang fram och tillbaka för att se vilket kö som var snabbast, men alla tog lika lång tid. Pappa stod och köade i över 3 timmar men till slut var det våran tur! Vi hade missat andra flyget till Dallas, så det enda de kunde göra på Lufthansa var att skicka osstill London (som skulle gå tre timmar senare), övernatta där och sedan tidigt söndagmorgon ta tidigt flyg till Texas. Timmarna var plågsamma men till slut kom vi fram till London. Vi skulle gå och hämta vårat bagage, men nej, inget bagáge där. Vi började ana det värsta. Vi fick vänta i ytterligare 2 timmar tills vi fick reda på att vårat bagage låg vid terminal 3, redo för flyget på söndagmorgon som skulle till Texas.
Purning var det halv sex igen då, men det var bara att gå upp.
Flygningen gick bra men var plågsam. Under många gånger av denna flygning var jag riktigt gråtfärdig, saknade ju F jätte mycket!
När vi kom fram var det helt otroligt! Vi hade äntligen kommit fram efter 24timmars försening.
Allt blev bra och vi blev alla väldigt glada när vårat bagage hade kommit fram säkert vi bagageuthämtningen, pjuuhh!
Vi åkte till hotellet och checkade in, men bara efter någon timme igen skulle vi ta oss till våra mycket snälla och nära vänner Vecellas. Där fick vi äta fajitas och för första gången skära ut en pumpa! Vid nio tiden rörde vi oss till hotellet med väldigt trötta ögon. jetlagen var förfärlig men då också när vi skulle vända dygnet sex timmar bakåt.
Min pappa har rest i över 20 år, och aldrig har detta hänt! Allt som kunde hända, hände oss!










Jag var sur och trött.



Carl försökte i vart fall vara på bra humör även fast klockan var 7 på morgonen.























Huuum, fick vi verkligen ner allt vårat bagage där? Haha, nej vi var tvugna att byta bil.











Lilla Laidy







Men Guuuuuuuuuuuuuuuuuud, vad söt Laidy är!



















Men eeeuuhw, stoppade vi verkligen ner händerna där? Haha, ja det gjorde vi men det var skoj!















Jag var på toppenhumör trots att jag var så trött!



























Emily och Frank Juniors flickvän Keke (uttalas Käijkäij)



Man skulle kunna tro att vi var syskon, men svaret är nej.



Haha, vi alla är rödhåriga, och vet ni vad? Vi ör syskon! Haha, nej!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0