Världens godaste pastasallad!

Hallo!

Jag är inte på så jätte bra humör idag men jag tänkte i alla fall lägga upp receptet på min pastasallad som förmodligen är den godaste i världen (förutom mamma Franssons)!

Den är superenkel och går att göra på 15min. Ett perfekt mål om man har bråttom på morgonen till exempel.

Pasta
Rökt skinka (min egna favorit)
Purjolök
Ruccola
Salt & Peppar
Paprika (om man själv vill ha det)

Dressingen som är hur god och hur enkel som helst att göra:
Cremé Fraiche
Curry
Salt & Peppar
Och en annan blandning av kryddor som jag inte vet vad det består utav.

Gör såhär:
Koka pastan vet väl alla hur man gör?
Skär skinkan i strimlor eller fyrkanter, och skär purjolöken. Se till att få med delar av bladen och men också utav det vita.
Skölj ruccolan och lägg det i din ''matburk'', där likaså purjolöken och skinkan. Blanda sedan ner pastan när den är klar.
Min egna favorit är att ha dressingen brevid men det bestämmer ni ju själva!
Blanda cremé fraichen, curry och salt och peppar (den specialla kryddan behövs inte).
Blanda sedan ihop allting och ta-da så har du en supergod pastasallad!

Bilderna kommer upp senare eftersom att jag inte har nån lust att blogga längre....



Mums, god är den!

Hörs!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0