festen från i fredags

Jaha, då hade vi i familjen en fest ju i fredags. Riktigt skoj var det!
Självklart har jag msssor med bilder från det men det är då bara mat bilder. Men ganska fräscha och fina är dem.
Lägger upp dem under min nya kategori Mat/Recept där jag då kommer att lägga in bilder på mat osv. Men också där jag lägger in mina favorit recept från förrätt till efterrätt. Lägger in massor med recpet från bakning till smoothies. Här hamnar nog allt som har med mat att göra då.

Det var riktigt roligt att umgås. Jag blev på ett riktigt bra humör och jag bara var jätte glad. Det är nog bara så att det var lite länge sedan vi hade gäster så det var nog därför jag var lite sprallig. Jag älskar att ha gäster, så otroligt roligt och trevligt!






Det blev lite smått och gott, då alltså lite små plock!
Här har vi ett danskt rågbröd med räk&ost sås och en räka på toppen och lite gräslök.

Jorgubbarna får man inte glömma!

Vet inte riktigt varför jag gillar denna bild. Förmodligen bara för att de roliga prickarna syns.
Och att jag tyckte det blev en rätt cool bild.

Sallad! Jag har blivit en salladsälskare (nästan, i alla fall Ceasarsallad). När
vi var i Stockhom åt vi sista dagen på Grodan då jag ville testa något nytt nämligen Ceasarsallad.
Riktigt gott var det! Och jag som aldrig har gillat grönskaker!

Rostebröd med philadelphia ost och salami.

Sen till middag, innan festen drog igång, stack vi ner till Wasabi för att köpa hem lite mat.
Det blev sushi eftersom att jag är en sushi älskare!

Smått och plock bordet! Visst ser det gott och mumsigt ut?

Här har vi då mackor, ost, oliver, morötter, prinskorv, rödiser, gurka, mer mackor,
gurka och någon ost pinne med parmaskinka på!

Mums!

Själv är jag ingen gurk älskare men ville fota det ändå!

Mums mums igen!





Och sedan fanns det också rullemackor med oströra med rökt lax och ruccola.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0