Lunch

Så, nu har jag gjort det jobbigaste för idag. Nämligen so:n tills imorgon. Nu ska jag göra en sen men god lunch sen ska jag unna mig lite tid framför tv:n innan jag sätter mig framför böckerna igen.
Det känns riktigt skönt att jag verkligen satte mig framför böckerna och verkligen tog tag i pluggandet. Det är verkligen skoj när man väl har börjat men det är bara den där ångesten som man får innan man sätter sig där. Är jag den enda som får det? Men det viktigaste för mig är att jag gör bra ifrån mig, är intresserad i ämnet och har skoj med det jag gör. Om man inte är intresserad i ämnet då fattar man absolut ingenting, hur många gånger man än läser. Som när jag hade läxförhör på franska revolutionen jag tycker att det är ett jätte spännande ämne för det förändrade hela Frankrike och delar av världen, men jag var inte så jätte intresserad av ämnet. Det gjorde att jag inte fattade ett dugg men det hade ändå fastnat i huvudet på någon sätt, fråga mig inte hur och varför, men det gick faktiskt bra på läxförhöret. Jag blev godkänd som jag inte alls trodde att jag skulle bli, men det mesta handlade nog om att jag hade franska prov den dagen och det var nog det jag tänkte på mest. Men nu har pratar vi i alla fall om Napoleon och det är ett riktigt roligt ämne tycker jag och redan nu kommer jag nästan ihåg allting även fast jag bara läst igenom det en gång och skrivit anteckningar. Bara idag!

Nu ska jag göra lite biff med pasta och bearnaise sås.
Hörs senare!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0