Brobygge

I torsdags hade vi temadag i skolan då vi hade en brobygge dag. Vi delades då upp i grupper där vi skulle bygga en bro av olika saker. Vi fick bara tändstickor, glasspinnar, blompinnar, snöre och lim. Mer fick vi inte ha. Det är svårt att fatta att
 dem här broarna klarar av att ´bära en hel persons egen vikt! Men, jag och min grupp buggde i alla fall en bro som först bara klarade av 4 kg. Det betydde alltså att vi fick IG. Men vi fick nytt försök eftersom att det var lite ostabil. B lade till några glasspinnar och då klarade den 5,7 kg extra alltså 9,7 kg! Vi fick MGV! Helt otorligt att det klarar så mycket. En bro klarade faktiskt en hel persons egen vikt.


Denna bro klarade 16 kg.

Jag kommer inte ihåg hur mycket denna klarade...


Srn får ni ett tråkigt hej från mig i trosdags också...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0