Michael Jackson - Hemskt!!

Den 26 juni, sa våran kock på båten: ''Jag har en liten nyhet att berätta, Michael Jackson har dött''
Det blev alldeles tomt inuti mig. Jag hade inget att säga, det blev bara tomt. Jag förstod det inte först.
Jag ringde mamma senare under dagen för att höra om hon hört det och hon hade. Men hon sa också att han tydligen vägde 48kg, åt massor med piller flera gånger om dagen och tränade sjukt mycket inför hans sista turné nu i sommar.
I förrgår skulle han stått på scenen för sista gången.

Men det blev inte av. Det som blev av var en stor begravning och minnesstund för ''Kungen av Pop'' Michael Jackson.
 Det är hemskt. En tjej på båten har lyssnat på honom sedan hon var liten och är ett mycket stort fan av honom, likaså jag. Både hon och jag bröt ihop av gråt.

Men det är klart. Om man väger 48kg, tränar flera timmar om dagen och äter massor av piller, så är självklartheten att kroppen inte orkar till slut. Men trots det är det fortfarande hemskt. Oerhört många människor sörjer denna händelse. Men en sak är säker: han kommer ändå att leva vidare hos oss. Han har det bättre där uppe nu, men självklart blev det tomt då man fick reda på att ''Kungen av Pop'' har avlidit.

Nu ska jag i alla fall snart sätta mig och titta på Ocean's Twelve.
Vi hörs säkert senare under veckan.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0