Vintersjukan

Hejsan Svejsan!!
Hur mår ni? - Själv så mår jag bra har dock lite må illa känsla eftersom att jag knappt ätit nån lunch idag men som tur är har jag min smoothie brevid mig. Jag är ledsen för att jag inte har bloggat så bra jag har bara inte haft lust och ''glömt'' bort det, sen har jag varit upptagen med skolan men jag ska verkligen bättra mig. Annars har jag precis kommit hem från skolan och sitter nu och gör detta. Nästan alla i plugget idag var sjuka. Vi var bara 14 st i klassen. Och bara tre tjejer, jag, Karolina och Tora och Stina i början av dagen men stack hem för att hon mådde dåligt.. Helt otroligt! Alla är typ sjuka nu! Alla verkar ha fått vintersjukan som jag kallar den och inte vinterkräksjukan. Det är ändå lite synd för klassen käns så grymt liten...
Igår hade vi höjdhopp i skolan. Jag hoppade 115 cm som högst och jag är faktiskt nöjd. Ska snart sätta mig och plugga inför prov och läxor. Ska ha svenska redovisning imorgon. Jag har ju berättat att jag blir så här sjukt nervös inför mina muntliga redovisningar och jag förösker att bättra självförtroendet när det gäller det. Som tur är ska vi ha halvklass så jag klarar det nog bättre och förmodligen är det väl också så att många är sjuka imorgon också så då blir det lite lättare också...
Vad har ni haft för er dem här senaste dagarna då? - Jag har haft skola, innebandy, dans och lite annat. I helgen ska jag kanske till Köpenhamn. Jag älskar den staden. Jag är nästan ''förälskad'' i den staden. Den är bara så mysig liksom på nåt sätt. Imorgon komer också pappa hem från San Francicso. Han kommer också hem med lite skönhetsprodukter därifrån också. Det är jag mest glad över att han ska komma hem men självklart över att han kommer hem överhuvudtaget. Han har med sig ett sjukt bra läppglans som jag köpte senaste gången jag var där men de var för tre år sen typ så de tog slut för jätte länge sedan. Sen kommer han också komma hem med Clininc och förhoppningsvis en produkt som heter ''Neutorgena Oli Free Acne Wash Pink Grapefruit'' som tydligen ska vara jätte bra. Den hjälper att motså pormasker och självklart akne som man hör på namnet. Jag har Neutrogena själv och den är sjukt bra. Jag ska lägga upp något inlägg längre fram då jag har mina egna favorit produkter ang. smink och rengöringsmedel bl.a.
Nu känner jag att jag har skrivit rätt mycket för det börjar göra lite ont i fingrarna. Men lite mer blir det nog ändå.
Jag har tagit lite bilder de senaste dagarna, bara några få då, som jag lägger upp här nedanför.
Har ni hört talas om den här ''blogg bantingsbråket''? Det har ni va? - Jag har det. Det enda jag kan säga är att jag håller med Kenzas. ''En riktig kvinna har fylliga former''. Det är fel! Alla är olika. Om man jämför med mig t. ex och med andra som är lite rundare. Jag är en grymt smal person och jag kan inte hjälpa det. Jag har varit lika smal som en pinne sedan jag var liten och när jag försöker att gå upp verkar det bara som att jag går ned. Det låter sjukt va? Jag trivs med den kropp jag har. Andra tycker tvärtom. De är lite rundare och gör allt för att gå ned. Men jag tycker att det är fel! Man ska vara nöjd med den man är. Alla har något som inte andra har och det ska man vara glad över. Alla är som sagt olika. Allting är som Kenzas säger. Detta med bantingbråket allt verkar som om det är för att sänka oss smala. Att vi ska gå ner ännu mer eller gå upp för att ''killar vill ha nåt att ta i''. Det är fel. Det är många killar som hellre vill vara med såna som är smala. Jag tycker själv att man nästan är lite snyggare när man är lite rund. Jag tycker inte att det är särskilt snyggt att vara smalare än jag. Jag menar, jag är 177 cm väger 56kg men är otroligt smal. Jag gillar såna som är lite rundare men de kanske inte är nöjda över sig själva. Nu kanske jag har fel men de brukar oftast vara så att såna personer som är lite rundare vill gå ner kanske fem tio kilo för att bli lika smal som jag. Tränar allt vad man har och gör nästan allt för att gå ner som att inte äta till exempel. Men det är fel tycker jag själv. Man ska vara lite rund men överdrivet kraftig tycker jag inte att man ska vara. Nu tycker jag inte att ni ska ta detta på ett negativt sätt för nu säger jag bara så som jag tycker. Alla tycker olika och alla är olika. Så är det bara. Man ska trivas i den man är. Jag kanske pratar om helt fel sak nu. Men om ni verkligen desperat gör allt för att gå ner i vikt tycker jag att ni ska prata med någon som din bästa kompis t. ex.
Nu för att gå in på annat: Detta var tyvärr allt för detta inlägg men lite bilder kommer ju allt.


gfb
Igår vid skoan.
vdf
Jag igår.
fdbs
Jag igår igen då...
s
Skolan.
cx
Jag var bara tvungen att fota det här trädet för jag tycket att de var fint.
vb
Solnedgången på väg hem.

Det blir förmodligen föer inlägg senare idag med lite fler inlägg, om inte så hörs vi ju imorgon.
See You Later Aligator(s)!


Kommentarer
Emma

Fanskap då att jag missade den lilla klassen. och jag kommer vara sjuk imorgon också, bjebb!

2009-01-22 @ 20:04:32
URL: http://hopelosthead.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0