Neutrogena & N07

Hallo!!
Har ni sovit gott? - Jag har sovit gott. Förutom att när jag vaknade så var hela mitt ansikte rött, torrt och irreterande. Det är den här Neutrogena Oli Free Acne Wash som har gjort det. Den är tydligen för stark för mig. Den var bra första gången för jag hade en finne på kinden och sedan när jag vaknade var den bara borta! Så himla otroligt. Sådana här acnemedel torkar ju ut finnarna eftersom att det nästan är det enda sättet att få bort finnarna. Menmen, det var kul och bra att använda den så länge som jag kunde. Det är dock lite tråkigt att jag inte kan använda den längre. Men jag får nöja mig med dem sakerna som jag har.

Mina egna favorit ansiktsrengöringmedeln som jag har är:
CLINIC naturally gentle eye makeup remover
N07 Soft & Soothed Gentle Cleanser Normal/Dry
Neutrogena visibly CLEAR
Blackhead Eliminating Daily Scrub
 L'OREAL Dermo- Expertise HYDRAFRESH
  Vaseline lotion

De här produkterna är helt fantastiska! Min favorit är nog ändå Neutrogena Blackhead Eliminating. Den motverkar pormaskarna. Jag märkte resultat efter några tvättningar.
När jag ska lägga mig på kvällen så tar jag bort mascaran med CLINIC. Sen tvättar jag ansiktet med N07 för att få bort allt smink. Sen tvättar jag det igen med Neutrogena Blackhead Eliminating och scrubbar försiktigt.
När jag är färdig smörjer jag in ansiktet med L'OREAL.
När jag kom hem från Kauai så var min hud så van vid fuktig luft så det var viktigt att jag smörjde in mitt ansikte varje morgon med nåon hudkräm eftersom att luften här är så torr. Då smörjde jag in mitt ansikte med Vaseline. Min hud blev jätte len!
Mitt bästa tips är att hålla koll på sin hud och tvätta det minst en gång per dag om du har smink. Om du inte har smink tycker jag inte att du behöver det. Jag brukar oftast tvätta mitt ansikte två gånger per dag. En gång på morgonen då jag alltid smörjer in ansiktet med lotion och en på kvällen då jag använder CLINIC, N07 och Neutrogena och smörjer sedan in mitt ansikte med L'OREAL. Jag märker skillnad att min hy i ansiktet blir väldigt mycket fräshare, jag slipper finnar, pormaskar och min hy blir lenare. Jag är en sån person som är jätte nogrann med att tvätta ansiktet.
Detta är då också mina egna favorit produkter och ni har väl egna men bara för att göra er inspirerade om ni vill.

Idag har jag på länge ingen jätte pluggsöndag. Idag ska jag åka skridskor med familjen på allmänhetensåkning, göra lite läxa ändå och åka till NOVA LUND och lämna tillbaka några skor som har gått sönder för andra gången. Förra året i December köpte jag ett par snygga vinterskor på SCORETT men sedan gick dem sönder i kedjan i år. Då lämnade jag in skorna och fick tillbaka dem med ena skon med en helt ny dragkedja. Men efter några dagar gick dem sönder igen på samma sko! Det är helt otroligt! Men jag hoppas verkligen att de ska hålla nu när jag får tillbaka dem.
Nu ska jag ändå lägga ihop och göra det jag ska göra idag. Blir fler inlägg senare idag, kommer då också in bilder på mina ansiktsrengöringsmedel.
Puss!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0