Texas, Dallas resan 2005 del 1

När jag var 11 år gammal gjorde jag och min familj den häftigaste resan i våra liv (om vi ska bortse från Hawaii resan, glöm inte att kolla in kategorin). Vi åkte till Texas, Dallas. Vi mellan landade i New York där jag och lillebrorsan fick se det kraschade World Trade Center. Det var otroligt sorgligt och det luktade äckligt.
Maten var helt fantastisk, jag kommer aldrig att glömma bort det ögonblicket då vi hade kommit till Dallas sent på kvällen och då vi kom till en restaurang som hette Micocina (tror att det stavas så), då klockan var efter tio på kvällen. Köket hade stäng för kvällen men servitörerna sa att de kunde laga något till just oss. Carl var jätte trött och höll på att somna direkt där han stod, stående. Men tillbaka till middagen. Jag kommer aldrig att glömma bort den otroligt goda doften på den restaurangen. Jag beställde tortillas med kyckling och då de kom fram till mig med maten på en stekpanna som fotrfarande stekte, med tortillachips och bröd som var varma för att de precis hade bakat dem. De luktade så sjukt gott! Glömmer aldrig bort det. Sen stack vi också till Six Flags med ett par goda vänner där jag åkte en av världens brantaste, eller så var den en av världens snabbaste kommer inte ihåg, bergochdalbanor, The Titan. Jag fick också turen, med resten av familjen se en riktig ''Lucky Luke Town'', sen fick jag också rida på en tjur! Tänk! Jag, jag sitta på en tjur med en äkta cowboy brevid mig! Hur jäkla ballt som helst! Sen åkte vi till ''indianberget'', Enchanted Rock utanför Freddicksburg. Sen åkte vi också till Austin, där det fanns en helt underbar natur, medn en jätte fin å, och där jag fick smaka ''Angel Hair Pasta''. Sen såg vi ju också The Alamo som var en självklarthet att vi skulle se.

Jag tänkte börja med att lägga upp några foton när vi var i New York.


Korset vid the kraschade World Trade Center, som en ''frihetssymbol'' för de döda.

World Trade Center innan de blev förstörda.

Jag försöker att se lite ledsen ut, men vet inte riktigt om jag lyckades... för de var ju verkligen sorgligt.
Ärligt talat så grät jag nästan...

Ja, jag vet inte riktigt vad jag ska säga... Ni ser väl själva vad det föreställer...

Jag vet att detta är en riktigt ful bild, men jag hade riktigt skoj med mamma
när jag var i den affären och tittade på otroligt roliga hattar.

Jag tror detta är Manhattan (?)...

Under nästa del kommer jag att lägga upp fotografier från ett museum vi var på där det fanns dinosaurie skelett. Och hajar, och uppstoppade djur...

Nu ska jag plugga men vi hörs ju!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0