Sweden Models

Jag gick ju på en modellcasting idag i Malmö, och jag tänkte berätta lite om hur den gick.

Mamma hämtade upp mig på ''fågelmannen'' vid skolan idag typ halv tre. Då stack vi direkt till Malmö.
När vi hade kommit till Malmö så gick vi då till Sweden Models. Sweden Models agentur finns på en vanlig familj lägenhet mitt i centrala Malmö. Först när jag kom dit så var den en man som sa att jag skulle fylla i en lapp där jag informerade lite om mig själv som längd osv. Sen gick jag vidare till ett annat rum där det satt kanske åtta andra människor som satt och väntade på att få komma in till ett rum. Alla dem här människorna hade också sådana här lappar som man hade ett nummer på längst bak. Man fick då komma in till rummet i nummerordning.
Det fanns sjukt söta tjejer och snygga killar där. Det fanns tre killar där som var så sjukt snygga och söta!
Innan jag stack till Malmö så kände jag på engelska lektionen hur min nervöshet började stiga. Så när jag skulle gå in till rummet så var jag ju jätte nervös. Jag hade ingen aning om vad man skulle göra där inne. Men när jag kom in så fanns det en hur snygg och söt kvinnlig proffs fotograf där som hälsade på mig och mamma. Hon var hur cool som helst och jag litade på henne upp till 110% eftersom att hon var en sån en trygg person. Hon sa det att jag skulle ta av mig koftan och fotas lite. Ja, jag skulle alltså fotas. Jag var så nervös att jag skakade och hon sa '' men det är ju bara jag här''. Jag skakade lite i benen när hon fotade mig och det var lite svårt att inte le men jag klarade av det. Hon sa hur jag skulle ha mitt ansikte och jag gjorde precis som hon sa och hon kom inte fram till en enda gång och flyttade på mitt ansikte utan hon sa bara att jag skulle lyfta ner hakan lite och så. Det har aldrig hänt mig att någon kommit fram till mig och flyttat position på mitt ansikte när det gäller sådana här seriösa fotografier utan jag gör bara som dem säger och det visar sig att fotona blir perfekta! När hon hade fotat mitt ansikte från några vinklar kom hon fram till mig och började mixtra med mitt hår. Det var lite ovanligt eftersom att det aldrig hänt mig förut. Men hon puffade då till mitt hår lite och försökte få bort det från mitt ansikte. Hon satte upp mitt hår i en tofs och sa ''du är skitsnygg i uppsatt hår'', och vad glad jag blev! Hon sa det också sedan att ''hon har så härliga fräknar'' och jag blev ju så himla glad! När hon hade fotat mitt ansikte från olika vinklar både när jag log och inte och hela min kropp så var jag färdig! De ska tydligen kontakta mig inom två veckor om det händer något.
Då är det väl bara att hoppas på det bästa! Men jag får inte tänka på det alldeles för mycket för då kommer jag till slut att tänka på det 24/7.

Japp, såhär var min casting och det var skit skoj och gick bra.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0