San Francisco resan del 1

Jag lägger nu upp det första inlägget med bilderna från San Franciso resan 2006- 2007 som jag hade med familjen. Min pappa skulle dit över julen för att han hade jobb att göra och jag ville inte följa med. Mina föräldrar sa att det vad det enda sättet för att vi i familjen skulle kunna fira det nyåret som en hel familj. Så vi bestämde att åka till San Francisco som kommer att vara en oförglömlig resa. Under denna resa var jag 12 år. Skulle fylla 13 det året vi åkte hem, alltså 2007.



Här står lillebrorsan och jag vid Fisherman's Wharf och så har vi Golden Gate bron i bakgrunden.

När både jag och Carl såg pelikanerna blev både han och jag rädda. Jag blev nog
mest rädd. Man vet ju att dem där är lite aggressiva men dem bara stod där och
tjöt och tittade argt på oss. Som tur var gjorde dem inget mot oss.

Dem var jätte stora!

Alcatraz ön. Den ön där fångar hölls fångna i fängelset. Jag var på den ön och det
var sjukt läskigt!

Här sitter jag och Carl vid Fisherman's Warf. Vid Fisherman's Warf kunde man köpa
krabbsoppa som fanns i ett stort bröd med ett hål i sig. Jag fick dock aldrig pröva på det.

Det fanns en stor julgran också. Den var kanske 20-30 m hög.

En gata.

En stor utsikt över några gator på ön. Ser ni hur brant det är längst bort på bilden?
Jag och familjen åkte upp för en gata som var dubbelt så brant. Läskigt!

En ganska suddig bild men här ser vi i alla fall Alcatraz.

Vid Fisherman's Wharf fanns det sjölejon som låg där och latade sig hela dagarna.
De lät jätte roligt. I sista delen kommer jag att lägga upp en video som jag filmade när dem
låg där och slappade och lät roligt.

Då var del 1 avklarad! Del 2 kommer förmodligen imorgon, på tisdag eller på onsdag jag får se eftersom att det är rätt mycket plugg nu så lägger jag skolan först sen kommer bloggen och aktiviteterna i efterhand.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0