Glass är för sött

Hejsan!

Nu har jag nästan pluggat färdigt idag. Jag har varit riktigt okoncentrerad för jag har tänk på helt andra saker. Så, dagen har mest bestått av sömn (eftersom att jag har haft en jätte jobbig huvudvärk...) och bara lite hamsi flamsi här i lägenheten. Det är synd, eftersom att jag verkligen, verkligen måste plugga så jag inte sitter där i sista sekunden och rå pluggar.

Jag har ju godiförbjud nu och om jag håller mig till jul så får jag en ganska hög summa. Jag ska försöka att hålla mig, men det är svårt eftersom jag bara inte kan leva utan choklad! Jag har haft godisförbjud innan så jag vet lite hur det känns.
Men det är ändå ganska skönt med godisförbjud. Dels är det bra för tänderna och hälsan, men man blir också av med denna sockerberoende som kan vara riktigt farlig! Nu när jag har haft det sen i januari så blir jag bara äcklad av allt godis. Jag har alltid varit en glassoman, men nu tycker jag glass är för sött! Är inte det lite sjukt? Jag äter knappt chips heller så jag lever på kött, och frukt! Jag känner det nu att det är riktigt skönt med gosiförbjud. Man blir verkligen äcklad av allt sött. Man börjar tänka på hur mycket socker och andra medel godis verkligen innehåller, och består av!
Mitt tips är att inskaffa ett godisförbjud för dem som har dåligt samvete för att de äter alldeles för mycket sötsaker. Det kommer också att löna sig!

Nu ska jag äta upp min alldels för söta glass, som jag precis börjat på, och sen ska jag fortsätta att plugga.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0