Dagboken del 2

Tisdag 23 Dec.
Idag har vi utforskat Kauai, badat och shoppat.
När vi hade checkat ut ur hotellet så stack vi till huset där vi ska bo. Sen åkte vi runt Kauai och letade efter badräkt till mamma. Vädret här på Hawaii är helt otroligt. Det är ungefär 25 grader varje dag och runt 22 grader på nätterna. Men det regnar otroligt mycket här, men regnet är varmt som i luften så man blir inte kall. Den kan regna helt plötsligt och sedan slutar det och blir strålande sol, sen börjar det regna igen och så håller det på så där. Jag och familjen gick runt och shoppade idag. Vi handlade egentligen nästan igenting men vi köpte lite grejer. Tro inte att det är värsta shoppingcentret här för det är det inte. Det är små affärer lite här och där och det är jätte fint. Allting är så grönt här på Kauai och det är verkligen ett paradis. En sak är ju säker, jag kommer att komma tillbaka!! När vi skulle äta lunch åt vi lunch på en restaurang som hette KALYPSO och jag tog en fish & chips som var jätte gott och till efterrätt åt jag någon glass- mints tårta av något slag. Vi i familjen tyckte att det var så varmt att vi var tvungna att bada. Jag är ju en himlans badkruka men jag kom i, dock mamma först. Mamma sa det att det var varmt i vattnet och om mamma tycker att det är varmt i vattnet då är det varmt! När jag kom i blev jag förvånad, jag trodde inte att de skulle vara så varmt som det var. Det var kanske 23- 24 grader i vattnet, nej nu över driver jag kanske lite mycket. men kanske 20- 22 grader, riktigt skönt! Om ni bara visste hur skönt det är att vara här... När Carl, Axel och jag badade så stack simmade vi över en liten flod där vi kom över till andra sidan där vi hittade cocosnötter och fikon. Vi knäkte cocosnöten och drack saften ur den. Saften var god men köttet var inte lika gått... 

Detta var dagboken för idag lite kortfattad... Det kommer nu att komma en babbla med bilder och jag hoppas att ni förtsår varför jag älskar Hawaii...

God Jul & Gott Nytt År!!!





u
Här gör Axel och jag frukost medans Carl redan äter....
u
Så här såg det ut utanför vårat hotellrum.
iu
Här sitter jag och slappar i kjol och t-shirt medans ni antagligen där hemma i Sverige har dunjackor på er.
Jag är inte ett dugg avundsjuk, hehe....
iu
Den här blommat hittade jag utanför vårat hus i bor i och jag fotade den såklart!
jvkc
Så här såg en strand ut på Kauai, men det var inte där vi badade.
j
Här sover carl gott på San Franciscos flygplats.
i
Den är skylten var det första jag la märkte till när vi skulle hämta våra väskor.
Welcome to KAUAI. The Garden Island.
i
Så här såg det ut på stranden vi badade på. Ser ni så häftigt det ser ut. Molnen ligger precis vid bergen.
io
Här badade Carl, Axel och jag. Det var jätte strömt vid den här floden.
cjh
Ser ni palmen därborta? Den är lite svår att se men det var där vi åt och knäcte våran cocosnöt.
''Far jag kan inte få upp min cocosnöt...'' Den var jätte svår att f¨å upp.


HejDå!!
Och återigen God Jul & Gott Nytt År!!


Kommentarer
Agnes

iiiinte ett duuugg avuundsjuk... :(

2008-12-24 @ 16:13:54


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0