Dagbok del 1

Måndag 22 Dec.

Nu var dagen äntligen här. Dagen som förmodligen kommer att vara den mest plågsamma resdagen i mitt liv. Den som kommer att ta 28 timmar tills man kommer hem. Hem till huset på Kauai, Hawaii.
    Vi gick upp kl. 04:15, i alla fall jag. Det var inte alls jobbigt för jag ser verkligen fram emot den här resan. Jag somnade typ kl. 24 men även fast jag gick och la mig kl. 21. Jag hade tydligen fått ''resfebern''. Men i alla fall, jag visste att denna resan skulle vara plågsam/jobbig, och hade jag rätt? - Självklart, men resan började bra. När vi hade kommit till Kastrup gick vi till longen för att äta frukost . Kl. 7:30 lyfte planet och jag hade fortfarande inte fattat att jag skulle till Hawaii. Där satt vi i alla fall på planet, och jag fick det jag inte ville få. Tryck i öronen. Jag är ju förkyld så det är inte så konstigt att jag fick det. Det gjorde så ont att jag skulle dö. Det går inte att beskriva hur ont det gjorde.
    När vi landade på Heathrow i London gick vi till en annan terminal för att ta ett annat plan till San Francisco som skulle ta 10h. För en  gångs skull har jag inte fått lock i öronen än så länge efter 7 1/2 timme. Nu är det ungefär två timmar kvar tills vi landar i San Francisco. Där ska vi ta flyget till Kauai, Hawaii.
    Nu sitter jag och familjen här på San Franciscios flyplats och väntar på planet, Jag är sjukt nervös. Planet är försenat tre timmar så vi kommer inte att komma fram förräns vid midnatt för nu är klockan lite över fyra i San Fransisco tid. 
    Resan gick väldigt bra och nu är vi på Kauai. Dem här gubbarna som är utanför planen och håller på där har shorts på sig! Är inte det helt ortoligt!!! När vi skulle hämta väskorna så var det så varmt att jag höll på att dö. Det fanns ens inte några väggar! Det var typ 25 grader och ungefär klockan elva på natten. Det är helt jäkla otroligt. När vi  kom till huset vi skulle bo i kom vi inte in så vi fick checka in på hotell istället. Nu måste jag sluta skriva för att somna och vakna imorgon.
    Vi hörs dagboken!!




Ja, som sagt. Under dessa dagar nu på Hawaii skriver jag dagbok och det som står i min dagbok kommer jag att lägga upp här på min blogg, bra va? Det kommer blder under nästa inlägg.


Kommentarer
.

hoppas du får en underbar resa:D

2008-12-25 @ 23:18:30


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0